به گزارش پارس به نقل از تسنیم مهدی فلاح متخصص طب سنتی اظهار داشت: شیر برنج از دیدگاه طب سنتی غذای مفیدی است, برنج خاصیتی دارد که در افراد سرد مزاج باعث ایجاد سردی و در افراد گرم مزاج باعث ایجاد گرمی می‌شود.

به گفته وی برنج خاصیت دوگانه دارد که در حبوبات و غلات دیگر کمتر دیده می‌شود. بهتر است که همراه با دارچین مصرف شود چرا که شیر با برنج هر دو دارای طبیعت سرد هستند و به هضم بهتر آن کمک می‌کند و طبع آن را به سمت تعادل و انرژی بیشتر می‌برد و اگر همراه با مربای گل سرخ استفاده شود بسیار مطلوب‌تر می‌شود.
زیبایی سفره و غذا هم خیلی بر تقویت قوای جسمانی تاثیر دارد و لذت بخش می‌کند
این متخصص طب سنتی افزود: زیبایی سفره و غذا هم بسیار بر تقویت قوای جسمانی تاثیر دارد و لذت بخش می‌کند. دیدن زیبایی و نیز شنیدن صدای زیبا مانند دعای سحر هنگام سحری قوای جسمانی افرادی که سر سفره نشستند را تقویت می‌کند.
فلاح گفت: اما چیزهای که به طور کلی باعث تقویت قوا می‌شود مانند خرما, ارده و مشتقات کنجد که ارده شیره یا روغن کنجد یا حلوا و نیز استفاده از مغزهای گردو و بادام و پسته از این دست هستند.
وی اضافه کرد: در مورد مغزها توجه شود که از زمان بیرون آمدن از پوسته تا نهایتاً سه یا چهار هفته مواد و خاصیت اصلی خود را حفظ می‌کند و اگر بیشتر بگذرد مواد مغز‌ها از بین می‌رود.
مربای گل سرخ به اکثر طبیعت‌ها سازگار است
این متخصص طب سنتی بیان داشت: مربای گل سرخ به اکثر طبیعت‌ها سازگار است. چون گل سرخ مرکب خاصیت گرم مزاجی و هم سرد مزاجی دارد که همه افراد می‌توانند استفاده کنند.
فلاح خاطرنشان کرد: سمنو از غذاهای لذیذ است ولی چون عمده ماده غذایی آن جوانه گندم است معمولاً دیر هضم است بنابراین بهتر است به عنوان چاشنی به جای وعده غذایی استفاده شود.