براساس داده ها و نقشه های هواشناسی امروز درشمال غرب، برخی مناطق غرب، دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور ابرناکی وبارش باران و برف گاهی با وزش باد پیش بینی می شود.

 همچنین در برخی مناطق استان هرمزگان وجنوب سیستان وبلوچستان نیز افزایش ابر و در بعد از ظهر رگبار باران گاهی با رعد وبرق ووزش باد رخ خواهد داد. روز جمعه بارش برف و باران در شمال شرق و ارتفاعات البرز شرقی ادامه خواهد داشت. روز شنبه در شمال شرق کشور بارش پراکنده باران پیش بینی می شود.

 امروز گرد وغبار و کاهش دید افقی و کیفت هوا در جنوب غرب کشورادامه خواهد داشت و بتدریج از اواخر وقت شرایط بهبود می یابد. همچنین در دو روز آینده وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک در استانهای کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی پیش بینی می شود. طی سه روز آینده درجنوب استان های تهران، البرز، سمنان و استان قم و شمال اصفهان در بعضی ساعات وزش باد شدید موقتی دور از انتظار نمی باشد. 

سه روز آینده بخشهای شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش بینی می شود. روز شنبه نیز به سبب وزش باد گرم جنوبی، افزایش دما بین 8 تا 10 درجه سانتی گراد در استانهای واقع در سواحل دریای خزر و استان اردبیل رخ خواهد داد.