به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور را تشریح کرد.

احد وظیفه گفت : بر اساس تحلیل‌های هواشناسی طی امروز در مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب و مرکز کشور پدیده گرد و خاک همچنان ادامه دارد.

وی با پیش‌بینی بارش پراکنده در سواحل دریای خزر و زاگرس مرکزی، ادامه داد: روز پنچشنبه با ورود یک سامانه بارشی در شمال غرب، به تدریج غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از دامنه های زاگرس مرکزی و سواحل غربی دریای خزر رگبار ور عد و برق پیش‌بینی می شود . برای روز جمعه نیز علاوه براین نواحی، دامنه های البرز مرکزی، سواحل مرکزی و شرقی خزر و در برخی نقاط شمال شرق و شرق کشور نیز رگبار و رعد وبرق پراکنده پیش بینی می شود.

به گفته وی، از امروز در سواحل غربی خزر و شمالغرب کشور و از فردا در کل نوار شمالی کشور تا روز شنبه روند کاهش دما پیش‌بینی می شود.

وظیفه با بیان این‌که در روزهای پنجشنبه و جمعه دریای خزر و در روز جمعه خلیج فارس مواج پیش‌بینی می شود، گفت: از بعد از ظهر روز جمعه به دلیل افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق در غرب وجنوب غرب وبه تدریج برای مرکز کشور پدیده گرد و خاک باعث کاهش دید افقی خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی استان تهران نیز اظهار کرد: آسمان پایتخت برای فردا کمی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعات وزش باد، در ارتفاعات افزایش ابر در اواخر وقت باد و گرد و خاک با حداقل و حداکثر دمای 21 و 29 درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روز جمعه آسمان تهران نیمه ابری همراه با وزش بادشدید دربعدازظهر بارش پراکنده گاهی رعدوبرق با دمای حداقل و حداکثر 19 و 28 درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش بینی می‌شود.