به گزارش پارس به نقل از ایسنا احد وظیفه افزود: براساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی در سه روز آینده برای استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب شرق بویژه منطقه زابل و همچنین در استان‌های خوزستان و ایلام وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی افزود: طی این مدت در برخی نقاط استان‌های قم، مرکزی، شمال اصفهان، جنوب تهران و سمنان نیز باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود. از بعدازظهر چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه با شمالی شدن جریانات، بارش در استان گیلان و بخش‌هایی از مازندران و کاهش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر رخ خواهد داد. در سه روز آینده شرق دریای عمان، در روز چهارشنبه خلیج فارس و در بعد از ظهر این روز دریای خزر مواج خواهد بود.

وی افزود: همچنین هوای شهر تهران امروز صاف در پاره‌ای نقاط غبارمحلی در شهرهای جنوبی باد و گرد و خاک پیش بینی شده است. بیشینه هوا در این روز 42 درجه و کمینه آن 30 درجه سانتی‌گراد است.

وظیفه ادامه داد: در روز چهارشنبه 10 تیر ماه نیز هوای شهر تهران صاف در پاره‌ای نقاط غبارمحلی در شهرهای جنوبی باد و گردوخاک پیش بینی شده است. بیشینه دمای شهر تهران در این روز 41 درجه سانتی‌گراد و کمینه آن 28 درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: هوای شهر تهران در روز پنج شنبه نیز کمی ابری درپاره‌ای نقاط غبارمحلی در ارتفاعات افزایش ابر پیش بینی شده است. بیشترین دمای هوا در این روز 39 درجه سانتیگراد و کمترین آن به 27 درجه سانتیگراد می‌رسد.