به گزارش پارس به نقل از ایسنا، احد وظیفه افزود: براساس تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اویل شب در برخی از مناطق سواحل شرقی ومرکزی خزر، دامنه های البرز مرکزی و شرقی و زاگرس مرکزی بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. این شرایط بعد از ظهرامروز در شمال غرب و روز جمعه در جنوب شرق کشور نیز رخ خواهد داد.

وی افزود: طی سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب بطور لحظه ای وزش باد و گردوخاک برای استان های البرز، تهران، قزوین، قم، مرکزی، شمال اصفهان و سمنان پیش بینی می شود، ضمن اینکه دراستان های واقع درشمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور نیز وزش باد شدید رخ خواهد داد که در برخی نقاط جنوب شرق و شرق کشور با گرد و خاک همراه خواهد بود.

وی تاکید کرد: شرایط برای تشکیل توده گردوخاک بر روی کشور عراق طی سه روز آینده مهیا می باشد، از اینرو در استان های واقع در جنوب غرب، جنوب و غرب کشور باد و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود. روز پنج شنبه خلیج فارس نیز مواج خواهد بود.

وظیفه ادامه داد: همچنین هوای شهر تهران امروز چهارشنبه کمی ابری در بعد از ظهر شاهد افزایش ابر و از اوایل شب بارش پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد و احتمال بروز گردوخاک پیش بینی شده است، بیشینه هوا در این روز ۳۸ درجه و کمینه آن ۲۶ درجه سانتیگراد می‌باشد.

وی افزود: در روز پنج شنبه ۱۴ خرداد ماه نیز هوای شهر تهران کمی ابری در بعد از ظهر افزایش ابر و از اوایل شب بارش پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد و احتمال بروز گردوخاک پیش بینی شده است. بیشینه دمای شهر تهران در این روز ۳۷ درجه سانتیگراد و کمینه آن ۲۶ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: هوای شهر تهران در روز جمعه نیز کمی ابری در بعد از ظهر شاهد افزایش ابر و از اوایل شب بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد و احتمال بروز گرد و خاک خواهیم بود. بیشترین دمای هوا در این روز ۳۸ درجه سانتیگراد و کمترین آن به ۲۷ درجه سانتیگراد می‌رسد.