محسن گلی در مراسم درختکاری در پارک پردیسان گفت: طرح نهضت درختکاری از سه سال گذشته در سازمان حفاظت محیط زیست برنامه‌ریزی شد و هر ساله در هفته منابع طبیعی و درختکاری، درخت کاشته می‌شود اما برنامه دقیقی برای نگهداری آنها وجود ندارد و متاسفانه بسیاری از درخت‌ها و نهال‌ها از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه در طرح نهضت درختکاری به سازگاری نوع گونه‌های انتخابی با اقلیم منطقه توجه می‌شود، اظهار کرد: میزان آبیاری و میزان آب مورد نیاز هر درخت از مواردی است که در نهضت ملی درختکاری به آنها توجه می‌شود.

مدیر طرح نهضت درختکاری ایران با بیان اینکه برای این موارد یک کار تحقیقاتی با همکاری دانشگاه شهید بهشتی انجام شده است افزود: دانشگاه شهید بهشتی این کار تحقیقاتی را در این حوزه برای ما انجام داده است. با کاشت نهال‌ها در نهالستان، نهال‌های 3 و 4 ساله به مکان‌های مورد نظر انتقال می‌یابد.

گلی با اشاره به اینکه فاز اول نهضت درختکاری در 12 فروردین 94 شروع شد، ادامه داد: تا به امروز 8150 درخت کاشته شده و امروز 2000 درخت کاشته می‌شود و امیدواریم تا پایان سال آمار را به 12 هزار اصله درخت برسانیم.

وی با بیان اینکه امروز مرحله دوم طرح نهضت درختکاری آغاز می‌شود، افزود: این مرحله به برنامه‌ریزی، حفظ و صیانت درختان کاشته شده می‌پردازد. همچنین برای انتقال آب از تصفیه‌خانه شهر تهران به پردیسان برنامه‌ریزی شده که در سطح کل پردیسان با استفاده بهینه از آب مصرفی درختان آبیاری شوند و امیدواریم تا 2 اردیبهشت‌ماه مصادف با روز زمین پاک بتوانیم آب‌رسانی در پردیسان را به صورت جامع انجام دهیم تا حتی یک قطره آب تصفیه شده برای درختان استفاده نشود.

مدیر طرح نهضت درختکاری ایران با بیان اینکه برای اجرای طرح نهضت درختکاری با سازمان‌ها و نهادهای مختلف از جمله شهرداری تهران همکاری می‌کنیم، گفت: بحث هماهنگی و کنترل معابر و و حفر چاه‌های موردنظر با همکاری این نهادها صورت گرفت. همچنین مجموعه‌هایی چون اقتصاد نوین با تأمین بودجه و رسانه‌ها از طریق اطلاع‌رسانی با ما مساعدت لازم را داشته‌اند.

گلی در پایان خاطرنشان کرد: بحث نگهداری درختان برعهده شهرداری خواهد بود؛ اما بحث نظارت طرح ملی نهضت درختکاری از طریق کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست و حضور دانشگاهیان صورت خواهد گرفت.