به گزارش پارس به نقل از ایرنا، مرتضی براری ،روز شنبه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود:اتصال روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت در راستای کاهش شکاف دیجیتالی در مناطق محروم و مرزی با جدیت پیگیری و اجرا می شود.

به گفته وی، سال گذشته هشت هزار روستا به اینترنت پرسرعت متصل و تا پایان امسال نیز 25 هزار روستا به اینترنت متصل می شود.

34 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور وجود دارد که 30 درصد جمعیت کشور در مناطق روستایی سکونت دارد.

وی افزود: با اتصال اینترنت پرسرعت تمامی خدمات دفاتر پیشخوان دولت که در شهرها انجام می شود به روستاها نیز منتقل و اجرا خواهد شد.

براری ادامه داد: هم اینک 80 میلیون سیم کارت در کشور فعال است و هزینه راه اندازی هر ایستگاه BTS در کشور بین سه میلیارد ریال تا هفت میلیارد ریال است.

معاون حقوقی امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سهم (آی سی تی) فنآوری اطلاعات و ارتباطات در اقتصاد باید پر رنگ تر شود و کسب و کار باید به سمت الکترونیکی شدن و فناوری اطلاعات پیش رود.

براری گفت: دولت و بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در چهارمحال و بختیاری طی سال گذشته تاکنون 920 میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه بخش آی تی پیشرو در توسعه است، تصریح کرد: 10 سال گذشته هزینه خدمات بانکی در کشور به طور متوسط 10 هزار ریال بود و امروزه با پیشرفت و توسعه زیساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات به 150 ریال کاهش یافته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار، به در پیش بودن برگزاری انتخابات اسفندماه اشاره کرد و گفت: توسعه و ارتقاء زیرساخت های ارتباطات و اینترنت در تمامی مناطق بخصوص روستاها ضروری است.

قاسم سلیمانی دشتکی با تشریح نقش (آی تی) فناروی اطلاعات در سبد خانوار، زیرساخت های مناسب، اقتصاد فعال و نیروی انسانی متخصص را از سرمایه های آی سی تی استان برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با افزایش بهره وری آی تی و گسترش خدمات الکترونیکی به کمک مدیران توانمند استان، رتبه استان در بخش آی سی تی بیش از پیش بهبود یابد.

به گفته وی، 16 تا 18 درصد نیروی انسانی استان شامل دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در بخش آی سی تی هستند.

معاون حقوقی امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روز شنبه برای مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است.