به گزارش پارس به نقل از مهر،سیدمرتضی رئیسی روز دوشنبه در همایش «یک هزار مدیر مدرسه آماده» با بیان اینکه از سال 1385 بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب و با اهتمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کار نوسازی و مقاوم سازی مدارس کشور آغاز شد، افزود: ایمنی مدارس مورد توجه دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی همچنین با بیان اینکه آموزش و پرورش متولی آموزش 13 میلیون دانش آموز است، گفت: با ایمنی مدارس، آسیب پذیری در جامعه کاهش می یابد.

رئیسی با بیان اینکه ایمنی مدارس نیز از برنامه های اصلی سازمان ملل متحد است، افزود: توجه به نوسازی مدارس در ایران اقدام بسیار بزرگی بوده است.

وی با بیان اینکه مدارس ایمن سه شاخص دارد، گفت: یکی از این شاخص ها فیزیک مدرسه است که آموزش و پرورش با کمک شهرداری تهران به نوسازی مدارس تهران پرداخته است. 

رئیس سازمان توسعه و نوسازی مدارس کشور ادامه داد: شهر تهران به علت وسعت و جمعیت دانش آموزی نیاز بیشتری به نوسازی و مقاو م سازی مدارس دارد.

وی با بیان اینکه ایمنی مدارس را نمی توان فقط به بعد فیزیکی آن محدود کرد، گفت: آموزش و کنترل مستمر نوسازی ها یکی دیگر از شاخص های مدارس ایمن است.

رئیس سازمان توسعه و نوسازی مدارس کشور، مدیریت بحران را فقط مختص آموزش و پرورش ندانست و گفت: باید تمام ارگان ها در این امر دخالت کنند.

رئیسی افزود: 90 درصد منابع عمرانی آموزش و پرورش صرف ایمنی مدارس می شود.