به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی که برای دفاع از چهارمین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس حضور پیدا کرده بود، در ابتدای سخنان خود با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) ، اظهار کرد: همه مردم عزیز ایران در این ایام بهتر از سال های گذشته در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) شرکت کردند و همه اقشار مختلف حتی اقلیت های دینی در این مراسم حضور داشتند. برای همه از خداوند تقاضای مزد و پاداش و اجر فراوان داریم.

وی اضافه کرد: امیدوارم از فضای معنوی این ایام همه ما استفاده کامل را برده باشیم و ان شاءالله با بهره گیری از این معنویت و با استفاده از مکتب عاشورا همه مردم به وظایف فردی و اجتماعی خود عمل کنند.

دولت و مجلس در کنار هم باید بار سنگینی را به دوش بگیرند

رییس جمهور در ادامه با اشاره به چهارمین حضور خود در مجلس برای دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: چون برای چهارمین بار در مجلس شورای اسلامی برای معرفی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان حضور پیدا می کنم فکر می کنم که مطالب کمی تکراری باشد، چراکه نسبت به اهمیت مقوله ورزش و جوانان قبلا نکاتی را عرض کردم.

روحانی ادامه داد: همان طور که قبلا نیز تاکید کردم، دولت خودش را پیکره ای از نظام در کنار مجلس می داند و همه این اعضای نظام جمهوری اسلامی ایران در کنار یکدیگر باید بار سنگینی را به دوش بگیرند.

دولت به حقوق قانونی مجلس توجه دارد

وی تصریح کرد: دولت به حقوق قانونی مجلس توجه دارد و اینکه نمایندگان به یک وزیر پیشنهادی رای اعتماد بدهند یا ندهند، حق قانونی آنها می داند اما در عین حال در کنار همه حقوق قانونی که ما در اختیار داریم و وظایفی که بر دوش داریم شرایط کشور، جامعه، منطقه و بین الملل تقاضا و ایجاب می کند که بیش از پیش در کنار یکدیگر باشیم، دست به دست هم بدهیم و به آن اولویت هایی که مورد نظر مجلس، مردم و دولت است، بپردازیم.

رییس جمهور در ادامه صحبتهای خود در مجلس، یادآور شد: این دولت در زمان تحلیف ریاست جمهوری لیست وزرا را تقدیم مجلس کرد تا هیچ تأخیری در انجام وظیفه خود نداشته باشد و از این حیث مورد تحسین مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. امروز به مرز سه ماه از زمان فعالیت دولت رسیده ایم و امیدوارم امروز دولت بعد از سه ماه تکمیل شود و ما بتوانیم بهتر به وظیفه خود عمل کنیم.

با وحدت و همدلی، مشکلات مردم را حل وفصل خواهیم کرد

وی با اشاره به اینکه" خواسته مردم، حل مشکلات معیشتی، مسائل اجتماعی، موضوع تحریم، اشتغال، مسائل سیاست خارجی و موضوعات فرهنگی و اجتماعی است" ، اظهار کرد: شما نمایندگان مجلس شورای اسلامی بهتر می دانید که برای حل این مسائل جز همکاری نزدیک دولت و مجلس راه دیگری وجود ندارد و همه باید دست به دست هم دهیم و از این مشکلات عبور کنیم.

روحانی خاطرنشان کرد: تردیدی ندارم که با وحدت، یکپارچگی و همدلی، مشکلات جامعه و مردم را حل و فصل خواهیم کرد و حتی در سیاست خارجی در صورتی دولت موفق خواهد بود که بیگانگان وحدت و اتحاد و یکپارچگی ما را مشاهده کنند که در این وحدت بیش از همه به دولت و مجلس توجه می شود.

دولت مصمم به تعامل و همکاری با مجلس است

رییس جمهور با بیان اینکه" دولت مصمم به تعامل و همکاری با مجلس شورای اسلامی است و تردید ندارم که اراده مجلس نیز بر همکاری است" ، تصریح کرد: دولت و مجلس دغدغه های واحد، هدف های مشترک و همچنین معمولاً راهکارهای مشترک مد نظر دارند.

در ماه آینده تلاش ما برای آماده کردن بودجه است

وی ادامه داد: در ماه آینده تلاش ما برای آماده کردن بودجه است که در این باره هم در میدان تعامل و همکاری مجلس و دولت باید بتوانیم بودجه ای در خور ملت و کشور برای سال آینده آماده کنیم. امیدواریم بودجه سال آینده را در این زمان تهیه کنیم و مجلس ان شاءالله آن را تصویب کند.

نگاه دولت به مسأله ورزش، تخصصی است

روحانی با اشاره به اینکه" در برنامه دولت تدبیر و امید آمده است و قبلاً هم گفته ام که ورزش یک فعالیت نشاط آفرین، سلامت بخش، انسجام آفرین و حتی زمینه بسیار مناسب برای کاهش هزینه های دولت در اداره کشور و ایجاد ثروت ملی است" ، افزود: نگاه دولت به مسأله ورزش یک نگاه تخصصی است و در سایه ورزش می توانیم غرور، افتخار ملی، انسجام و پیشرفتمان را شاهد باشیم.

رییس جمهور با بیان اینکه" در سایه توسعه ورزش می توانیم شاهد سلامت جسمی و روحی و اجتماعی در کشورمان باشیم" ، تصریح کرد: در سایه ورزش می توانیم به توسعه اقتصادی هم نگاه کنیم چون صنعت ورزش زمینه برای اشتغال در جامعه است.

آسیب های اجتماعی در سایه توسعه ورزش کاهش خواهد یافت

وی همچنین با بیان اینکه" دولت هم به ورزش حرفه ای و هم به ورزش قهرمانی و همچنین ورزش عمومی توجه خواهد داشت" ، به بسیاری از آسیب های اجتماعی امروز کشور اشاره کرد و گفت: بخش بزرگی از این آسیب ها در سایه توسعه ورزش کاهش خواهد یافت و اگر بگویم ورزش عاملی برای امنیت اجتماعی یا حتی عامل مؤثری در امنیت ملی است، سخنی به گزاف نگفته ام.

  رییس جمهور در ادامه سخنان خود در دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، به اهمیت مساله جوانان در کنار مساله ورزش در این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: گرچه این دو در کنار یکدیگر بار وزارتخانه ورزش و جوانان را سنگین کرده است ولی دولت خود را متعهد می داند که قانون مجلس را در زمینه این وزارتخانه اجرا کند.

توجه به مساله جوانان بسیار حائز اهمیت است

روحانی با اشاره به اینکه" توجه به مساله جوانان بسیار حائز اهمیت است" ، اظهار کرد: جامعه ما یک جامعه جوان است یا به تعبیر برخی از افراد، بسیار جوان است. ما باید به دغدغه هایی که مربوط به جوانان جامعه است توجه کنیم؛ البته وزارتخانه های مختلف این مسئولیت را بر دوش دارند از جمله وزارتخانه های آموزش و پرورش، آموزش عالی، وزارت ارشاد و کار. در کنار اینها، قسمتی از وظایف تمام بخش های اقتصادی دولت نیز مربوط به جوانان جامعه است ولی این وزارتخانه وظایف خاصی نسبت به جوانان بر عهده دارد.

اشتغال، منزلت اجتماعی و مسکن، از مشکلات اصلی جوانان است

وی افزود: در روزگاری، معضل اصلی جوانان ما تحصیل و داشتن تحصیلات عالیه بود و شاید ما از آن مشکلات عبور کرده باشیم و امروز مشکل اصلی برای نسل جوان ما مساله اشتغال، مساله منزلت اجتماعی و مسائل فرهنگی و اجتماعی و نیز مسائلی از قبیل رفع مشکلات مسکن و ازدواج است و در واقع بسیاری از این مشکلات هم به همان مشکل اصلی یعنی اشتغال برمی گردد. در این زمینه همه وزارتخانه های دولت و بخش های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی در بخش سیاسی و امنیتی، مسئولیت سنگینی را کم و بیش بر عهده دارند.

رییس جمهور با اشاره به وظایف وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: وزارتخانه ورزش و جوانان باید با کمک سایر وزارتخانه ها به مساله جوانان و حل مشکلات آنها بپردازد؛ بنابراین برای بر عهده گرفتن مسئولیت سنگین این وزارتخانه فردی صاحب نظر، متخصص و مدیر را به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده است.

دکتر گودرزی متخصصان فراوانی را در حوزه ورزش تربیت کرده است

روحانی با اشاره به ویژگی های محمود گودرزی - وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان - از جمله در زمینه تخصص، دانش و فعالیت دانشگاهی در این حوزه، گفت: آقای دکتر محمود گودرزی دارای تألیفات متعدد و مقالات فراوانی است. ایشان سال ها در دانشگاه مشغول به اشتغال بوده اند، لااقل در دو زمینه ورزشی مقام مربیگری دارند، متخصصان فراوانی زیر دست این استاد تربیت شده اند و در نتیجه با آشنایی خود می توانند افراد صاحب نظر و متخصص را در این زمینه به کار بگیرند.

وی با اشاره به در پیش بودن مسابقات آسیایی و جام جهانی فوتبال گفت: با توجه به در پیش بودن این مسابقات ضروری است که هرچه زودتر این وزارتخانه دارای مسئول دائمی شود تا بهتر بتوانیم برای این مسابقات برنامه ریزی لازم را انجام دهیم.

رییس جمهور با بیان اینکه" آقای دکتر گودرزی سابقه حضور در نهادهای انقلابی و جبهه را دارد" ، اظهار کرد: امیدواریم که ایشان با حضور خود در این وزارتخانه فضای انقلابی را بیش از گذشته به وزارتخانه ورزش و جوانان بیاورند و این وزارتخانه با سلامت بیشتر و با استقرار اخلاق بیشتر و فتوت و مردانگی که در این زمینه تمام ورزشکاران ما پیرو راه امیرالمومنین (ع) هستند، امور را به پیش ببرد.

گودرزی می تواند به اتمام پروژه های نیمه تمام ورزش کمک کند

روحانی در ادامه به تجربیات وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در زمینه مدیریت اقتصادی اشاره کرد و گفت: ان شاءالله ایشان با توجه به سوابق خود در زمینه های اقتصادی بتوانند بخش اقتصادی ورزش را نیز سامان دهند. اکنون پروژه های بسیاری در زمینه ورزش ناتمام مانده است، پروژه هایی که ارزش آن تا شش هزار میلیارد تومان برآورد می شود و باید این پروژه ها باید به بهترین شکل به اتمام برسند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس اظهار کرد: امیدوارم با حضور ایشان و رای شما به آقای گودرزی بتوانیم به ورزش کمک کنیم و به جوانان امید و نشاط بیشتری بدهیم و ان شاءالله امروز شاهد این باشیم که دولت تکمیل شود تا به وظایف سنگین خود عمل کند.