به گزارش پارس،به نقل از تسنیمداریوش ورناصری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:‌ در سطح استان تهران بیش از 60 هزار کلاس درس و حدود 6 هزار مدرسه وجود دارد که بیش از 50 درصد این فضاها در شهر تهران قرار دارد.

وی افزود:‌ در شهر تهران قدمت برخی از مدارس بالای 100 سال است. از تعداد 60 هزار کلاس درس استان تهران حدود 25 درصد فرسوده بوده و بیش از 40 سال قدمت دارند که از ایمنی لازم برخوردار نیستند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت:‌حدود یک هزار مدرسه در شهر تهران ناایمن است و بیش از 3 هزار و 500 میلیارد تومان نیاز است تا این مدارس فرسوده و ناایمن، تخریب و بازسازی شوند. با اعتبارات سالانه موجود دولتی، بیش از 20 سال زمان نیاز است تا فضاهای آموزشی فرسوده را تخریب و بازسازی کنیم که کمک خیران می‌تواند این فرآیند را کوتاه کند.

ورناصری ادامه داد:‌ علاوه بر فضاهای فرسوده، نیاز به احداث فضاهای آموزشی جدید در استان تهران به ویژه سایت‌های مسکن مهر و منطقه 22 تهران داریم که اگر برای آن فکری نشود، جزو بحران‌های استان تهران در سال‌های آینده است. در منطقه 22 شهر تهران بیش از 200 مدرسه نیاز داریم اما در حال حاضر تمام مدارس منطقه 22 اعم از دولتی و غیردولتی 75 مدرسه است و تا یک یا دو سال آینده بیش از 100 مدرسه در این منطقه نیاز داریم.

وی عنوان کرد:‌ توان ما برای ساخت مدرسه، دو یا نهایت پنج مدرسه در طول سال است. در تهران به دلیل مهاجرت پذیری، شاهد رشد جمعیت دانش‌آموزان هستیم و تمام تلاش‌هایی که در سال‌های گذشته برای تأمین فضای آموزشی صورت گرفت، پاسخگو نیست. در سال‌‌های گذشته 30 درصد از فضاهای آموزشی تحویلی با همراهی خیران بود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به اینکه از سال 92 شاهد مشارکت خیران در تکمیل پروژه‌‌های نیمه تمام آموزشی هستیم، گفت:‌ با توجه به مشکلات اقتصادی در سال‌های اخیر، مقرر شد تا پروژه‌های نیمه تمام آموزشی طبق قانون در اختیار خیران قرار بگیرد و این اتفاق صورت گرفت و براین اساس از سال 92 تا 94 بیش از 100 پروژه آموزشی توسط خیران تکمیل شده است.

ورناصری افزود:‌ در سال 92، 250 پروژه نیمه تمام در سطح استان تهران داشتیم که با همراهی خیران 110 پروژه آموزشی تکمیل شد.