به گزارش پارس به نقل از فارس مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تهران که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد اظهار داشت: هنوز دانش‌آموزان نیازمند به فضاهای آموزشی استاندارد در کشور وجود دارند.

وی با بیان اینکه در برخی استان‌ها هنوز مدارس دو نوبته وجود دارد خاطرنشان کرد: بیشترین مدارس دو نوبته در استان تهران وجود دارد و حاشیه تهران به علت مهاجرپذیر بودن با تراکم دانش‌آموز مواجه است.

رئیسی افزود: بخشی از فضاهای آموزشی کشور نیاز به تخریب و بازسازی دارند و مدارس تخریبی به صورت نسبی متعلق به شهر تهران است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 100هزار کلاس درس در کشور توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته شد است، تصریح کرد: بر این اساس 2.5میلیون جمعیت دانش‌آموزی کشور در مدارس خیرساز مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: اگر کمک خیرین وجود نداشت شاید در برخی مناطق کشور مدارس بیش از دو شیفت داشتیم.

وی ادامه داد: تمام تلاش و همت این است که کار خیرین مدرسه‌ساز تسهیل شود و آموزش و پرورش از حضور نیکوکاران داخلی و خارجی استقبال می‌کند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه دولت و مجلس زمینه‌های جدیدی برای خیرین مهیا کرده است، گفت: واگذاری پروژه‌های نیمه دولتی که سرمایه‌گذاری اولیه آن توسط دولت انجام شده و مورد نیاز آموزش و پرورش است در اولویت قرار دارد که خوشبختانه 300 پروژه نیمه‌تمام آموزش و پرورش توسط خیرین تکمیل آن تقبل شده است.

رئیسی تصریح کرد: امسال دولت اعتبار خوبی را با همکاری مجلس جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و خیرساز در نظر گرفته است و در این بخش شاهد رشد 140 درصدی اعتبارات هستیم.