به گزارش پارس به نقل از مهر، داریوش ورناصر در گردهمایی مدیران مدارس خیرساز شهر تهران که در تالار فرهنگ برگزار شد، گفت: در شهر تهران نیاز به احداث فضای آموزشی بیشتر از دیگر مناطق کشور حتی مناطق محروم است.

وی افزود: در استان تهران بیش از ۱۴۰۰ مدرسه فرسوده و بالای ۴۰ سال قدمت دارند.

مدیرکل نوسازی مدارس شهر تهران تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد فضای آموزشی فرسوده در شهر تهران است که برای احداث هر فضای آموزشی جدید به طور میانگین به اعتبار دو تا سه میلیارد تومان نیاز است.

ورناصری افزود: بیش از ۳ هزار میلیارد برای ساخت هزار مدرسه فرسوده شهر تهران نیاز است که اعتبارات دولتی کافی نیست و بیش از ۱۵ سال زمان نیاز داریم تا مدارس فرسوده را تازه تاسیس داشته باشیم.

وی بیان کرد: پتانسیل شهر تهران برای جذب خیرین بیش از وضعیت فعلی است. مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان در سراسر کشور توسط خیرین برای ایجاد و بازسازی فضای آموزشی صرف شده است باید ۲۰ درصد آن متعلق به شهر تهران باشد اما خیرین شهر تهران بیشتر در استانهای کشور مشارکت دارند.

مدیرکل نوسازی مدارس شهر تهران تصریح کرد: باید خیرین را ترغیب کرد تا در تهران سرمایه گذاری کنند. سال گذشته مجموع اعتبارات خیرین ۵۰ میلیارد تومان تعهد شده بودند که ۵۰ درصد آن محقق شد.

به گفته وی ۳۰ درصد فضاهای آموزشی که به وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید تحویل داده شده است، با مشارکت خیرین بوده است.