~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس  افتتاحیه دومین المپیاد درون مدرسه‌ای ویژه دانش‌آموزان دختر امروز در مدرسه پاپلی خلعتبری منطقه 5 تهران برگزار شد.

هوشنگ میرشفیعی مدیر آموزش و پرورش منطقه 5 تهران در این مراسم گفت: المپیادهای درون مدرسه‌ای فرصتی برای نشاط، ایجاد انگیزه، شادابی و حرکت رو به جلو در بین جوانان و نوجوانان است و این امر فرصتی برای همه واحدهای آموزشی فراهم کرده است تا دانش‌آموزان بتوانند خودشان را بهتر بشناسند و به مدارج عالی‌تر راه پیدا کنند.

وی با تأکید بر اینکه منطقه 5، یکی از بزرگترین مناطق آموزش و پرورش تهران است،افزود: حدود 10 درصد مدارس شهر تهران در این منطقه قرار دارد و قریب به 115 هزار دانش‌آموز در این منطقه در حال تحصیل هستند و تلاش می‌کنیم تمام شرایط را برای پیشرفت دانش‌آموزان مهیا کنیم.

علیرضا گیلانی کارشناس مسئول تربیت‌بدنی آموزش و پرورش منطقه 5 تهران اظهار داشت: در حال حاضر تمام استان‌های کشور شاهد برگزاری المپیادهای درون مدرسه‌ای هستند؛ المپیادی که موجب رشد و شکوفایی دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف ورزشی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت المپیادهای درون مدرسه‌ای گفت: در صورتی که المپیادها و مسابقات درون مدرسه‌ای روند اصولی خود را ادامه دهد موجب می‌شود کشورمان در آینده در مسابقات آسیایی و جهانی در سنین مختلف هیچ دغدغه‌ای نداشته باشد.

گیلانی با اشاره به این نکته که آینده تیم‌های ملی با المپیادهای درون مدرسه‌ای شکوفا می‌شوند، افزود: برتر المپیادهای درون مدرسه‌ای در آینده در تیم ملی جای خواهند داشت.

 

فاطمه احمدی مدیر هنرستان پاپلی خلعتبری نیز در این مراسم گفت: این هنرستان در سال 1384 تأسیس شده است و دارای 4 رشته حسابداری، کامپیوتر، نقشه کشی عمومی و تربیت‌بدنی است.

وی افزود: المپیادهای درون مدرسه‌ای که امسال برای دومین سال برگزار می‌شود یک سند تحول در تمام مدارس است و برگزاری چنین المپیادهایی نقش بسزایی در شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان در سنین پایین است و باعث سلامت روح و جسم جوانان و آینده ایران است.

به گزارش فارس در این مراسم سوگند نامه المپیاد درون مدرسه‌ای توسط دانش‌آموزان قرائت شد.