به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس حسین کاشانی‌پور رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌‌الله 13 آبان در جمع مسئولان استانی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: یوم‌الله سیزدهم آبان فراتر از یک مراسم و مناسبت ملی است و ما نیز به آن، نگاهی صرفاً مراسمی و مناسبتی نداریم بلکه به عنوان یک فرصت برای رساندن پیام جهانی ظلم‌ستیزی و عزت‌طلبی حسینی به آن می‌نگریم.

وی ادامه داد: سیزدهم آبان، بهترین وکم‌نظیرترین فرصت است برای اینکه بتوانیم پیام جهانی استکبارستیزی و پیام حسینی و حق‌طلبی انقلاب را در جهان مطرح کنیم.

کاشانی‌پور خاطرنشان کرد: استکبارستیزی روح انقلاب اسلامی است و اگر بخواهیم بحث استکبارستیزی را بسط دهیم می‌توان به حرکت از غیرخدا و رسیدن به خدا را اشاره کرد به تعبیری دیگر سلطه‌های غیر الهی زمینه‌ساز حکومت الهی است.

وی گفت: دانش‌آموزان انجمن اسلامی، افسران جنگ نرم هستند و افسران جنگ نرم باید پیرو خط انقلاب، امام(ره) و رهبر معظم انقلاب باشند تا بتوانند پیام‌های اصلی این انقلاب را دریافت کنند و در این جبهه فرهنگی پیشرو باشند و گام‌های استوار و بلندی را بردارند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌‌الله 13 آبان درخصوص پیام‌های مهم انقلاب اسلامی ایران و صدور آن به اقصی ‌نقاط جهان گفت: یکی از مهم‌ترین پیام‌های جهانی انقلاب اسلامی که همزاد انقلاب و نهضت حسینی امام خمینی(ره) است، پیام استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و سلطۀ مستکبران عالم است که تجلی آن در یوم‌الله سیزدهم آبان کاملاً مشهود می‌شود.

وی ادامه داد: از همان ابتدا در حرکت و نهضت عاشورایی و پیام‌ها و دعوت‌ها و جهت‌گیری‌های حضرت امام خمینی(ره) که خوب می‌نگریم، می‌بینیم که حضرت امام (ره) در نهضت و قیام و حرکت خود اصل ریشه فساد و مقابله با گسترش و نفوذ آن در عالم را نشانه گرفته‌اند.

کاشانی‌پور با بیان اینکه اصل ریشه فساد و ظلم در عالم، حمایت استکبارگران از ظلم ظالمان است، گفت: انقلاب اسلامی ما دارای پیام‌های محوری، اصلی و جهانی بوده که یکی از این پیام‌ها، پیام ظلم‌ستیزی و عدم سلطه‌پذیری است که با سلطه بیگانگان و مستکبران مخالفت کنیم و این در نهاد و جزو ذات انقلاب اسلامی و از بدیهیات آن است که ستون خیمه انقلاب و زیرساخت این حرکت الهی و بنای عظیم جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: نهضت الهی و حسینی امام خمین (ره) از همان ابتدای نهضت، یک پیام محوری و جهانی داشت که آن هم پیام جهانی ظلم‌ستیزی و مبارزه با استکبار بود، که ریشه آن پیام برگرفته از قران و قیام عاشورایی سید الشهدا(ع) بود.

کاشانی‌پور خاطرنشان کرد: در این چند سال گذشته، روشنگری‌ها و بیانات علما، وعاظ و خطبا در منابر و مجالس، به ویژه در ایام ماه محرم، در جهت بیدارگری و ارجاع مردم به اصل و اساس واقعۀ عاشورا و چرایی و چیستی و ماهیت حرکت و قیام ابا عبدالله الحسین (ع) پر رنگ‌تر شده، فضای آگاهی و بیداری اسلامی را هم در عرصه تبلیغ و هم در عرصه شناسایی و معرفی مصادیق جهانی در این خصوص، مهیاتر دانست.

وی تصریح کرد: در مقطع فعلی شرایط بسیار مناسب و خوبی را برای نشان دادن چهره واقعی و کریه المنظر آمریکا به عنوان مصداق عینی و علنی اتم استکبار پیش‌رو داشته و از این شرایط بایستی حداکثر بهره‌برداری را در راستای تحقق اهداف اصیل انقلاب و انتشار پیام جهانی استکبارستیزی انقلاب داشته باشیم.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌‌الله 13 آبان ادامه داد: باید از فضای محرم و برکات قیام ابا عبدالله الحسین(ع) در راستای تبیین، تحلیل و چرایی مبارزه با استکبار و دمیدن روح تازه به مراسم یوم‌الله 13 آبان بهره‌‌مند شد.

کاشانی‌پور مراسم یوم‌الله 13 آبان امسال را در شرایط خاص و ویژه‌ای همانند مطرح شدن بحث برجام و پسابرجام دانست و بیان کرد: شاهد هستیم که برخی از وادادگان در برابر استکبار جهانی در داخل و خارج، به دنبال گرفتن محتوا، هویت و پیام اصلی ظلم‌ستیزی انقلاب اسلامی از انقلاب هستند.

وی ادامه داد: در این حوزه و زمینه‌ هم با نظریه‌پردازی و هم با فضاسازی‌های فراوان تبلیغی و رسانه‌ای سعی در ایجاد فضای دو قطبی در کشور و اختلاف میان نیروهای انقلاب و پیاده کردن اهداف خود که در راستای منافع و اهداف مستکبران و در رأس آنان آمریکاست، دیده می‌شود که همه باید در جهت وحدت حول محور ولایت فقیه حرکت کنیم.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌‌الله 13 آبان خطاب به مسئولان استانی اتحادیه گفت: بنده به شما و تشکیلات انجمن اسلامی تبریک می‌گویم چرا که گزارش‌های بسیار خوبی از مجموعه انقلابی انجمن‌های اسلامی و حضور پرشور دانش‌آموزان در مراسم 13 آبان سال‌های گذشته به دست ما رسیده است و تشکیلات انجمن اسلامی نمره عالی را به خود اختصاص داده‌اید و از همه‌ شما تشکر می‌کنم و البته باید گفت کاری که برای خدا انجام شود و در پرتو اخلاص باشد رشد و پیشرفت خواهد کرد.