~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا حمیدرضا کفاش در حاشیه چهل و ششمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کریم که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با اشاره به نزدیک شدن به ایام محرم گفت: بیشترین تلاش معاونت پرورشی و فرهنگی در این ایام فعال سازی هیئت‌های دانش آموزی در مدارس کشور است.

وی در باره جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش در ایام محرم تصریح کرد: به منظور تبیین اهداف قیام ارزشمند امام حسین (ع) و هم چنین تعیین و معرفی الگوهای عملی متناسب با سنین دانش آموزان کشور طی سه سال گذشته برنامه متمرکزی با عنوان «احلی من العسل» ویژه بزرگداشت شهادت حضرت قاسم بن الحسن (ع) در هیئت‌های مدارس کشور برگزار شده است.

کفاش با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی مدارس با حمایت مالی دانش آموزان، معلمان، اولیای دانش آموزان و مردم برپا می شود، افزود: این برنامه امسال با قوّت وجدّیت بیشتر ادامه پیدا می‌کند و دستگاه های مختلف در این امر آموزش وپرورش و هیئت‌های مذهبی مدارس کشور را یاری می کنند.

معاون پرورشی وفرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هیئت‌های مذهبی مدارس کشور در برنامه «احلی من العسل» با برپایی دسته جات سینه زنی با حضور در مصلی‌ها و هیئت ها و مساجد در سوگ شهادت فرزند برومند امام حسن مجتبی «ع» عزاداری می‌کنند تا بتوانند با آموزه های قیام عاشورا آشنا شوند.

دبیر کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کریم با اشاره به فعالیت این هیئت‌ها در تمام استانهای کشور، خاطرنشان کرد: حضور قریب به چهار میلیون دانش‌آموز در این اقدام ارزنده و مؤثر مذهبی و همکاری و حمایت های خاص ّ بخشهای مختلف کشور مصداق بارز تبلور شعار «همدلی و همزبانی» ، دولت و ملت را نشان می دهد.