به گزارش جهان به نقل از تسنیم از قم، حجت الاسلام محی الدین محمدیان ظهر امروز در دیدار با آیت الله سبحانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت تغییرات کتب درسی اظهار داشت: ما براساس برنامه تحول آموزش و پرورش تغییرات کتب درسی را انجام می‌دهیم و معیار ما برای انجام این کار  استفاده از آموزه‌های دینی و رویکرد شکوفایی و فطرت است.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش در سال‌های گذشته کتب تحصیلی سال‌های اول و دوم و سوم را تغییر داد و امسال نیز کتاب‌های درسی سال چهارم ابتدایی دچار تغییراتی شد و هدف ما این است که محتوای کتب درسی پایه ششم و هفتم و هشتم را در آینده تغییر دهیم.

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به اهداف آموزش و پرورش از تغییرات کتب درسی بیان کرد: هدف ما از تغییر کتب درسی، تدوین آن‌ها براساس آموزه‌های دینی است.

وی عنوان کرد: در سال‌های اخیر سیستم آموزشی کشور علاوه بر استفاده از کتب درسی از فیلم و سی دی و کتاب‌های کمک درسی نیز استفاده می‌کند و هدف از به کارگیری این وسائل، ارتقای سطح یادگیری دانش آموزان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت معرفی الگو برای دانش آموزان خاطر نشان کرد: کتاب‌هایی را در زمینه معرفی روحانیت و شهدا و بزرگان علمی برای دانش آموزان تهیه کرده‌ایم تا بتوانیم الگوی مناسبی به نسل جوان معرفی کنیم.