از شهرستان ساری آغاز نخستین دور مسافرت‌های پاییزی به مازندران که طی روز گذشته شدت بیشتری گرفت باعث ایجاد ترافیک نیمه سنگین در بیشتر محورهای مواصلاتی این استان شده اشت.

با توجه به فرارسیدن عید قربان و تعطیلات پایانی هفته جاری مسافران و گردشگران زیادی از استان‌های مختلف کشور راهی شمال و مازندران شدند به طوری‌که این مسافرت‌ها حجم تردد را از روز گذشته بیشتر از حد معمول کرده و محورهای مواصلاتی همانند هراز،‌ کندوان و فیروزکوه را رفت و آمد خودروها مواجه شدند.

رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس اعلام کرد: هم اکنون ترافیک این جاده شریانی کشور در منطقه گزنک - پلور نیمه سنگین بوده و حجم رفت‌و‌آمدها در مسیر برگشت روان گزارش شده است.

علی نوری‌پور افزود: معمولا ترافیک در محور هراز در مبادی که از عرض جاده کم می‌شود بیشتر از دیگر مناطق خواهد بود.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون تردد در دو سمت آمل به تهران و برعکس ادامه دارد تصریح کرد: امروز نیز شاهد هوایی مطبوع آسمانی صاف و آفتابی در این بخش کوهستانی کشور بودیم.

به گزارش فارس، هم‌اکنون ترافیک محور مواصلاتی کندوان در مناطقی همانند کرج- مرزن‌آباد سنگین است و روانی تردد در مسیر برگشت رفت و آمد عادی را رقم زده است.

در مسیر بین شهری مازندران در برخی مناطق همانند محور پر رفت‌و آمد بابل- بابلسر شاهد ترافیک نیمه سنگین در دو مسیر رفت‌ و برگشت هستیم و همچنین تردد در محور ساحلی بابلسر فریدونکنار با حجم سنگین خودروهای عبوری مواجه بوده و ترافیک سنگین را رقم زده است.

مسیرهایی همانند عباس آباد - چالوس تا ساعت گذشته دارای ترافیکی نیمه سنگین بوده و هم‌اکنون رفت‌و‌آمد‌ها در این مسیر به روال عادی خود بازگشته است.

بزرگراه آمل - بابل نیز تا ساعتی گذشته با حجم نیمه سنگین تردد رو‌به‌رو بود ولی هم‌اکنون رفت و آمد خودروها در این مسیر روان است.