به گزارش پارس،مهیار رستگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی استان اظهار کرد: اکنون در محور قزوین‌ ـ رشت ترافیک سنگین اما روان است.

وی با بیان اینکه در این وقت از روز شرایط خوبی در جاده‌های استان برقرار است، تصریح کرد: در منطقه رودبار‌ ـ‌ منجیل همکاران پلیس راه ترافیک را مدیریت می‌کنند.

فرمانده پلیس راه گیلان محور پونل‌ ـ‌ رضوانشهر را نیز دارای ترافیک سنگین و روان ذکر کرد و گفت: حجم ترافیک در محورهای استان متراکم و روان است.

وی ادامه داد: طبق آخرین آمار تردد شمار اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از 25 اسفند ماه تاکنون بالغ بر 300 هزار دستگاه خودرو وارد گیلان شدند.

رستگار ترافیک در محور گردنه حیران را پرترافیک خواند و یادآور شد: ترافیک محور آستارا‌ ـ‌ اردبیل پرحجم است و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای قزوین‌ ـ‌ رشت و آستارا به اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: اعمال این محدودیت‌ها در روان‌سازی حجم سنگین ترافیک تاثیرگذار است.

فرمانده پلیس راه گیلان درباره تردد خودروهای با پلاک منطقه آزاد انزلی یادآور شد: دارندگان پلاک منطقه آزاد انزلی تنها می‌توانند در انتهای حوزه استحفاظی از جنوب استان تا رودبار، شرق گیلان تا رودسر و غرب نیز تا ماسال رانندگی کنند.

وی با تاکید بر اینکه مجوزی برای خروج خودروهای پلاک منطقه آزاد انزلی از محدوده‌های مذکور صادر نشده است، تصریح کرد: رانندگان خودروهای پلاک منطقه آزاد انزلی در محدوده تردد قبلی و تعیین شده رانندگی کنند تا دچار مشکل نشوند.

رستگار حوادث رانندگی در تعطیلات اخیر در جاده‌های گیلان را همراه با رشد عنوان کرد و متذکر شد: این روزها شاهد افزایش حوادث جاده‌ای هستیم و از رانندگان می‌خواهیم با توجه به حجم سنگین ترافیک، با صبر و حوصله رانندگی کنند و شتاب نداشته باشند.