به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان استثنایی امروز در مدرسه استثنایی پیدایش منطقه 7 تهران برگزار شد.

از ساعت 7 صبح کم‌کم دانش‌آموزان این مدرسه همراه با والدین خود در مدرسه حضور پیدا کردند؛ مدرسه‌ای که با کاغذ‌ها و بادکنک‌های رنگی تزئین شده بود.

تعداد دانش‌آموزان این مدرسه 60 نفر است که امروز در آغاز سال تحصیلی جدید 22 نفر از دانش‌آموزان در مدرسه حضور پیدا کرده‌ بودند.

زنگ آغاز سال تحصیلی در این مدرسه در ساعت 8 و 50 دقیقه توسط مریم مختاری مادر شهید سید احمد عالی به صدا درآمد.

دانش‌آموزان پس از اجرای تلاوت قرآن و سرود ملی بر روی صندلی‌هایی در داخل حیاط مدرسه نشستند و پس از سخنرانی وجیه‌الله پرویزی مدیر آموزش‌ و پرورش استثنایی شهر تهران،‌ زهرا فانی خواهر وزیر آموزش و پرورش و محسن غفوریان معاون توانبخشی و آموزشی آموزش و پروش استثنایی کشور همراه با دود اسپند و عبور کردن از زیرکلام‌الله مجید، دریافت هدایا و شاخه‌گل عازم کلاس درس شدند.

اجرای دکلمه توسط دو دانش‌آموز استثنایی و نمایش عروسکی خان‌بابا از بخش‌های متنوع آغاز سال تحصیل دانش‌آموزان استثنایی بود.

فضیله ساعدی مادر رضا آقا نژاد دانش‌آموز کلاس ششم استثنایی گفت: شور و شوق و استرسم با همه یکی شده است و دلیل آن این است که امسال سال آخر تحصیلی فرزندم در این مدرسه است و نگرانم سال بعد فرزندم برای تحصیل به کجا می‌رود.

وی افزود: از اولیا می‌خواهم استرس خود را به این دانش‌آموزان وارد نکنند و از معلمان نیر درخواست دارم این دانش‌‌آموزان را بیشتر درک کنند.

مریم عزیز زاده مادر آرمین عزیز زاده دانش‌آموز مقطع آمادگی یادآور شد: پسرم از آمدن به مدرسه بسیار خوشحال است و حالا به مدرسه آمدن فرزندم برایم عادی‌تر شده است؛ چرا که فهمیده‌ام فرزندم مسیر بهتری را طی کرده‌است.

وی اضافه کرد: متأسفانه مردم دانش‌آموزان استثنایی را درک نمی‌کنند و از مسئولان می‌خواهم این دانش‌آموزان را دست کم نگیرند و بدانند آنها نیز می‌توانند پیشرفت کنند.

نسرین رزم‌جو مادر امیر حسین اسدپور دانش‌آموز پیش‌دبستانی نیز افزود: بسیار خوشحالم که فرزندم با خوشحالی به مدرسه آمده و الان پیش‌دبستانی تکمیلی را می‌گذراند.

وی اضافه کرد: فرزندم مبتلا به سندروم دان بوده و جزء دانش‌آموز کم توان ذهنی است.

این مادر دانش‌آموز استثنایی گفت: از مردم می‌خواهم به این دانش‌آموزان نگاه از نوع دیگر نداشته باشند؛ چرا که این نوع نگاه برای پدران و مادران سخت است و از معلمان و مسئولان می‌خواهم رسیدگی بهتری به این دانش‌آموزان داشته باشند و در صورتی که باید امکانات مدارس استثنایی از عادی بیشتر باشد، اما متأسفانه این‌طور نیست.