به گزارش پارس به نقل از  فارس، مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش امروز در جمع خبرنگاران در سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار داشت: در جهت ساماندهی سیستم های گرمایشی مدارس، طی مناقصه ای، ۱۵ هزار بخاری تابشی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه بخاری های تابشی از کشور ترکیه وارد می شود، گفت: از ۱۵ هزار دستگاه سیستم تابشی، ۶ هزار دستگاه وارد گمرک شده است و تا آخر هفته ترخیص می شود؛ ۹ هزار دستگاه نیز در حال بارگیری است.

* بخاری های تابشی دور از دسترس دانش آموز نصب می شود

رئیسی به ویژگی های سیستم های تابشی اشاره کرد و بیان داشت: منبع تأمین گرما در این سیستم، برق است، آلودگی ندارد و دارای ترموستات است؛ ضمن اینکه این سیستم دور از دسترس دانش آموزان بر روی دیوار نصب می شود.

وی با بیان اینکه بخاری های تابشی در تمام استان ها توزیع می شود، افزود: اولویت با کلاس های درس در روستاهاست و این سیستم جز دو تا سه استان جنوبی که نیازی به بخاری ندارند، در مابقی استان ها تا ۱۵ شهریور توزیع می شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: برای تهیه ۱۵ هزار سیستم گرمایشی، ۲.۵ میلیارد تومان هزینه شده است و به زودی مناقصه دیگری برای تهیه ۳۰ هزار سیستم تابشی دیگر برگزار می شود.

* ۹۰ درصد اعتبارات عمرانی امسال مربوط به ایمنی مدارس است

رئیسی به بودجه عمرانی آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب ملی عمرانی در سال ۹۲ تصویب شده است و با در نظر گرفتن اعتبار عمرانی استانی، این رقم به حدود ۲ هزار میلیارد تومان می رسد.

وی با بیان اینکه بودجه بخش تخریب و بازسازی حدود ۹۰۰ میلیارد تومان است، افزود: بر این اساس ۷۰ درصد بودجه عمرانی مربوط به بخش تخریب و بازسازی است.

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ۲۰ درصد از بودجه عمرانی نیز به ساماندهی و استانداردسازی سیستم های گرمایشی اختصاص دارد که بر این اساس، ۹۰ درصد اعتبارات عمرانی امسال مربوط به ایمنی مدارس است.

 

 

 

تصویر زیر، بخاری پایه دار تابشی است که البته برای مدارس ایران از مدل نصبی بر روی دیوار، خریداری شده است.