به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا علی‌اصغر فانی در مراسم افتتاح 140 مدرسه بنیاد برکت با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین نهاد دولتی و گسترده‌ترین وزارتخانه کشور است لذا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: بیش از 13 میلیون دانش‌آموز در 105 هزار مدرسه با حضور قریب به یک میلیون همکار فرهنگی در 750 منطقه آموزشی سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

وی افزود: توزیع 130 میلیون جلد کتاب درسی میان دانش‌آموزان از 15 شهریورماه آغاز شده است و همین حالا کتب درسی سال 95 زیر چاپ هستند. در واقع بیش از یک سال طول می‌کشد تا کتب درسی برای دانش‌آموزان آماده شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بزرگترین فصل حاکمیت و ملت، آموزش و پرورش است و می‌توان گفت همه جامعه ایرانی به نوعی مخاطب اصلی آموزش و پرورش هستند، گفت: دانش‌آموزی که امروز مشغول تحصیل است 20 سال آینده عهده‌دار امور کشور خواهد بود و آموزش و پرورش از این منظر حائز اهمیت است.

فانی ادامه داد: آموزش و پرورش یک وزارت در کنار سایر وزارتخانه‌ها نیست بلکه یک فراوزارتخانه است و زیر ساخت منابع انسانی کشور را که عامل اصلی توسعه است، تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم در برنامه ششم توسعه آموزش و پرورش از اهمیت بالاتری برخوردار باشد، گفت: سند تحول بنیادین که در سال 91 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، مبنای تدوین برنامه ششم توسعه در بخش آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه 1300 پروژه آموزشی جدید با بیش از 8 هزار کلاس درس و یک میلیون و 350 هزار متر مربع زیربنا تکمیل است و از ابتدای مهر پذیرای دانش‌آموزان خواهد بود، گفت: برای این امر بیش از 1000 میلیارد اعتبار صرف شده است که بیش از 20 درصد آن توسط مردم و نهادهای بیرون از آموزش و پرورش از جمله بنیاد برکت آماده شده است. امسال علی‌رغم آنکه دولت با مشکلات اعتباری روبه‌رو بود در 5 ماه اول بیش از 93 درصد اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش تخصیص یافته که یک امر بی‌سابقه است.

فانی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال 94، 700 مدرسه دیگر به مجموعه مدارس ما اضافه شود. در 6 ماهه اول سال 94 روزانه 7 مدرسه تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شده است و امیدواریم اقدامات خوب بنیاد برکت بیش از پیش ادامه یابد و بتوانیم سیاست توسعه مشارکت در آموزش و پرورش را بیش از گذشته شاهد باشیم. معتقدیم همه باید به آموزش و پرورش کمک کنند. این وزارتخانه به تنهایی قادر به اداره امور آموزشی و تربیتی 13 میلیون دانش‌آموز نیست.