به گزارش پارس، به نقل از خبرگزاری فارس مجتبی عبدالهی در حاشیه یکصد و هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: از ابتدای تاسیس قطعه هنرمندان درسال 71 تا به امروز قریب به یک هزار نفر از هنرمندان عزیزمان در این قطعه دفن شده‌اند.

وی گفت: شهرداری تهران و سازمان بهشت زهرا (س) هیچ دخل و تصرفی در پروسه مجوز دفن نداشته و ندارند و صرفاً معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت اصلی مجوز دفن را به عهده دارند و شهرداری کار اجرایی، خدماتی و تصدی‌گری و زحمات کار اجرایی را به دوش می‌کشد.

عبدالهی خاطرنشان کرد:برای تنویر افکار عمومی لازم به توضیح است که پس از اتمام ظرفیت طبقه اول قطعه هنرمندان براساس درخواست و تاکید نظر خود معاونت هنری وزارت ارشاد از ما درخواست داشتند با توجه به اینکه این قبور از ابتدا دو طبقه احداث شده بود هیچ فرد غیر هنرمندی اکیداً در طبقه دوم دفن نشود چرا که بافت قطعه و ماهیت قطعه به هم خواهد خورد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران اضافه کرد: بر این اساس توافق شد که معاونت هنری صرفا با مجوز مکتوب افراد طبقه دوم را به صورت رسمی و کسب رضایت جهت دفن به شهرداری اعلام نماید و شهرداری هیچ دخل و تصرفی در این پروسه نداشته و ندارد.

وی بیان داشت: علیرغم آنکه این تصمیم بار مالی بسیار گزافی را برای شهرداری به دنبال داشت شهرداری این درخواست معاونت فرهنگی هنری را در جهت حفظ بافت قطعه و حق و حقوق هنرمندان پذیرفت و حتی از فروش طبقه دوم به خانواده‌های هنرمندان هم چشم پوشی کرد. اکنون با وجودی که سازمان بهشت زهرا (س) و شهرداری همه گونه همکاری را در جهت حفظ شان و منزلت رفاه حال هنرمندان عزیزمان انجام داده است. گفتنی است در تمام این سالها هزینه احداث قطعه هنرمندان، هزینه بهسازی، هزینه نگهداری فضای سبز و ... توسط شهرداری تامین و ریالی بودجه نه از وزارت ارشاد و نه از هنرمندان عزیز کشورمان دریافت نشده است و حتی همکاران من در بهشت زهرا (س) بهترین همدردی و بهترین سرویس‌دهی را در طی این سال‌ها با هنرمندان عزیز کورمان داشته‌اند. که لازم است از این عزیزان که در روزهای سخت تسلی بخش آنان بوده‌اند قدردانی نمایم.

عبدالهی در پایان خاطر نشان کرد: طی بازدیدی که اخیراً از قطعه هنرمندان داشتم و براساس تاکیدات و مساعدت شهردار تهران با تمهیدات مدیریتی صورت پذیرفته ظرفیت این قطعه به مقدار قابل ملاحظه‌ای حداقل تا ده سال آینده تامین شده است.