پایگاه خبری تحلیلی پارس- اکتفا کردن به عرصه های عمرانی و خدماتی در مدیریت شهری، نتیجه ای جز بر زمین ماندن حقوق فرهنگی شهروندان ندارد، مسئله ای که به مرور زمان می تواند به صرف هزینه های زیاد جهت جبران عقب ماندگی های فرهنگی و اجتماعی شود.

درآمیختگی عرصه های دینی و اجتماعی فرهنگی، ضرورت توجه به برخی از مسائل این عرصه ها را دوچندان می کند، قرآن  به عنوان محور اصلی حیات دینی یک شهروند مسلمان از ضروریات زندگی شهروندان در هر جامعه است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

اکنون این مجال فراهم شده است که مدیریت شهری تهران در حرکتی بایسته و بجا نسبت به چاپ و نشر قرآن در تیراژی میلیونی اقدام کند، حرکتی که می تواند به توجه بیشتر شهروندان به این کتاب سعادت بخش شود و زمینه ساز حاکم شدن فضای قرآنی در محیط شهری و زندگی شهروندان شود.

مهدی چمران با بیان اینکه  قرآن در شهر و کشور ما باید جایگاه بالایی داشته باشد گفت: در ظاهر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، امور مساجد وجود دارد اما مدیریت شهری وظیفه ای جدای از اینها نسبت به فرهنگ اسلامی احساس می کند و این به گونه های مختلف نشان داده شده است. به طور مثال می توان به هماهنگی هایی اشاره کرد که برای ساخت مسجد در تهران در مدت ۴ سال و با مشارکت مردم انجام شده است. شهرداری تهران نیز به این مسئله ورود پیداکرده است.

وی از پیشنهاد شهرداری تهران برای چاپ یک میلیون نسخه قرآن خبر داد و گفت: این موضوع را در شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار می دهیم که اگر امکانات لازم وجود داشته باشد چاپ این تعداد قرآن کریم را عملی کنیم.

چمران گفت: البته اینها تنها ظاهر قضیه است و ما سعی کردیم محتوای قرآنی همواره نفوذ خود را در برنامه های تبلیغی و ترویجی مدیریت شهری داشته باشد.  

چمران تصریح کرد: خوشبختانه بر خلاف برخی اظهارنظرها مبنی بر تولید محتوای کم در حوزه قرآنی، فعالیت ها در این حوزه در سال های اخیر خیلی خوب بوده و کتاب های خوبی در حوزه تفسیرهای موضوعی منتشر شده است. در عین حال مشکلاتی در حوزه انتشار کتاب و همین طور قرآن وجود داشته از نظر محتوایی پیشرفت هایی داشتیم.