به گزارش خبرنگار حوزه شهری پارس نیوز،مجتبی عبداللهی با اشاره به آخرین وضعیت باغ دامپزشکی در منطقه ۱۱گفت: در این زمین همه چیز بر اساس قانون و ضوابط انجام شده و تصمیم گیری در خصوص آن نیز بر اساس چارچوب های قانونی است.
 
وی ادامه داد: قصد داریم زمینی مناسب به تعاونی مسکنی که به طور قانونی قصد ساخت و ساز در این فضا را دارند داده تا کل این باغ به فضای سبز عمومی تبدیل شود.
 
تبدیل بوستان یاس به بوستان تخصصی
 
معاون شهردار تهران در خصوص زمان بهره برداری کامل از بوستان یاس گفت: در حال حاضر امکان بهره برداری کامل از بوستان ۱۴۰۰ هکتاری یاس فراهم است، اما به دنبال آن هستیم که این بوستان را به یک بوستان تخصصی تبدیل کنیم.
 
اعلام مکان جدید گورستان پایتخت طی چند هفته آینده
 
عبداللهی با اشاره به نهایی شدن مراحل اجرایی زمین گورستان جدید پایتخت افزود: طی چند هفته آینده جانمایی قطعی و در خصوص آن اطلاع رسانی می کنیم. در حال حاضر بهشت زهرا (س) تا سال ۹۷ ظرفیت دفن دارد.
 
وی ادامه داد: روزانه ۱۷۰ نفر متوفی به بهشت زهرا می آید که ۱۲۰ متوفی در قطعات بهشت زهرا (س) دفن و باقی به شهرستان ها منتقل می شوند.
 
عبداللهی در خصوص اینکه آیا گورستان جدید در یک نقطه متمرکز است یا در مناطق مختلف گفت: بر اساس سیاست های کلان، بهتر است گورستان تهران در ۴ نقطه شمال، جنوب، شرق و غرب باشد، اما در حال حاضر چنین فضایی مهیا نیست. ما پیگیری های لازم را انجام می دهیم و امیدواریم به نتیجه برسد.