به گزارش پارس، این هفته با انتشار خبر برکناری شهاب مرادی از سازمان فرهنگی هنری شهرداری آغاز شد. محمود صلاحی معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورای شهر تهران جایگزین حجت الاسلام شهاب مرادی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شد. محمود صلاحی پیش ازورود به شهرداری تهران به عنوان استاندار خراسان رضوی در دولت دهم مشغول به فعالیت بوده است.

در این روز شهردار تهران همچنین از تکمیل مصلی تهران توسط شهرداری خبر داد. او درجمع خبرنگاران گفت: مصلی تهران یکی از پروژه های نیمه تمام شهر تهران است که قریب به ۳۰ سال است که این پروژه باقی مانده است. بر این اساس با رهنمود ها و دستورات مقام معظم رهبری و بر اساس کاری که در برنامه سال ۹۴ پیش بینی شده است، در شهرداری تهران درگیر مصلی تهران نیز خواهیم شد.

قالیباف همچنین تصریح کرد: مصلی تهران بخشی از تپه های عباس آباد است که کار آن نهایی شده و یکی از بزرگ ترین مراکز فرهنگی و مذهبی ما محسوب می شود. از این رو بنا داریم کار مصلی را در حوزه کارهای عمرانی دست بگیریم و آنجا را هم به اتمام برسانیم.

در دومین روز این هفته برخی از معاونین شهردار تهران تغییر کردند. در حاشیه نشست فصلی مدیران شهرداری، ساعت ۶ بامداد، خبر تودیع و معارفه ۴ معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری منتشر شد. در این مراسم علیرضا جاوید به عنوان معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران  به عنوان جایگزین مازیار حسینی معرفی شد ومازیار حسینی نیز مدیر پروژه مصلی شد.

بر همین اساس، قدرت الله گودرزی از مدیریت فروشگاه های شهروند به عنوان جایگزین دادوش هاشمی معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران آمد. ضمن اینکه پژمان پشمچی زاده معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران شده است. همچنین نادری به عنوان مدیر پروژه بوستان ولایت انتخاب شد.

نادری دراین مراسم شرکت نکرد و شهاب مرادی هم با یک ساعت تاخیر در مراسم تودیع اش حضور یافت. ابوالفضل قناعتی در حاشیه این مراسم  که بدون حضور خبرنگاران برگزار شد با انتقاد از این نحوه تودیع و معارفه مدیران، گفت: باید در مراسم های تودیع و معارفه از مراسم های تحت نظارت مقام معظم رهبری الگو گرفت. شاید ما در حد و اندازه این نهادها نباشیم، اما می توانیم الگو بگیریم.

وی در خصوص جابه جایی های انجام شده در شهرداری گفت: این جابه جایی ها حق شهردار است و شورا نمی تواند در حوزه این نوع تصمیم گیری ها ورود پیدا کند، اما حضور مازیار حسینی در معاونت فنی با توجه به تبحری که داشتند و تجربه چند ساله ای که کسب کردند، بسیار مفید بود و حیف بود که چنین تجربه در یک حوزه خاص محدود شود، هر چند جایگاه مصلی، جایگاه ویژه ای است. امیدواریم فردی که جای مازیار حسینی انتخاب شده بتواند پاسخگوی نیازهای تهران باشد.

قناعتی با انتقاد از نحوه تودیع و معارفه مدیران شهری، گفت: این برنامه در حاشیه برنامه فصلی مدیران برگزار شد که به نظر من مناسب نیست. چنین مراسم هایی باید در شهرداری از مراسم های مشابه در نهادهای زیرمجموعه رهبری الگو بگیرد.

وی ادامه داد: در این مراسم ها باید نمایندگان رسانه ها دعوت شوند تا وعده و وعیدهای مدیران جدید داخلی نماند و مردم بتوانند در آینده مطالبه گر باشند.  همچنین گزارش عملکرد مدیر قبلی نیز مشخص باشد.  

با توجه به رفتن دو شهردار به معاونت های شهرسازی و عمرانی و اداره برخی از شهرداری های مناطق توسط سرپرست و بازنشستگی برخی از شهرداران مناطق باید منتظر تغییرات و جا به جایی ها در شهرداری های مناطق باشیم.

در این روزهمچنین روابط عمومی مصلی امام (ره) طی اطلاعیه واگذاری این پروژه به شهرداری تهران را رد کرد. روابط عمومی مصلای امام خمینی (ره) در جوابیه به رسانه ها در خصوص اظهارات شهردار تهران در جمع خبرنگاران مبنی بر واگذاری پروژه مصلی به شهرداری تهران گفت :صحبت های شهردار محترم تهران جناب آقای دکتر قالیباف را خلاف ادب و اخلاق حرفه ای دانسته و هرگونه توافق با شهرداری تهران جهت تکمیل پروژه مصلی را تکذیب می نماید.

در جلسه علنی این هفته شورای شهر تهران محسن سرخو عضو کمیسیون عمران شورا با بیان اینکه پاساژ علاءالدین پس از مدت ها پیگیری اعضای شورای شهر و براساس حکم قانونی قرار بود تخریب شود گفت: طبقه هفتم این پاساژ برخلاف قوانین ساخته شده بود و براساس حکم کمیسیون ماده ۱۰۰ باید قلع و قمع می شد اما تنها چند پارتیشن آن تخریب و باقی ساختمان بدون آنکه به آن دستی زده شود همچنان برقرار است من از شهرداری می خواهم هرچه سریع تر زودتر به قلع و قمع این طبقه اقدام کند.

همچنین احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران  با اشاره به مراسم گرامیداشت مرحوم خدیجه ثقفی گفت: خانه هایی که به نام خانم های سرشناس در شهر تهران باشد کم است و تنها خانه پروین اعتصامی که در معرض تخریب بود حفظ شده و پیشنهاد می کنم خانه ثقفی ها در مرحله عودلاجان که خانه ای معمولی است و تصرف آن اعتبار خاصی نمی خواهد حفظ شود.

وی با بیان اینکه این خانه با خانه های سلطنه ها، دوله ها در این محل فرق دارد و اشرافی نیست گفت: ثقفی ها از خاندان قدیمی، ریشه دار و بزرگ تهران هستند و افتخارات زیادی نیز برای این شهر کسب کرده اند.

مسجد جامعی با بیان اینکه خانه این خاندان در پامنار قرار دارد گفت: نقشه های این خانه تهیه شده اما تملک نشده است و خرید آن با اعتبارات منطقه ای شدنی است. وی درخواست کرد شهرداری این خانه را تملک و به خانه ادبی هنری فرهنگی تبدیل کند.وی تصریح کرد: نقشه های طراحی و بازسازی این خانه نیز تهیه شده است.

این هفته مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهردار تهران از نهایی شدن مکان جدید بهشت زهرا (س) خبر داد و گفت: تا زمانی که تمامی مراحل اجرایی این زمین مشخص نشود، جزئیات آن را رسانه ای نخواهیم کرد.