به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگارانانواع مرطوب کننده‌ها، کرم‌های ضد آفتاب، رتینون و دیگر موارد بهداشتی اگر چه به عنوان کلید محافظ پوست ما به شمار می‌روند اما برخی از آنها را نباید به طورمستقیم بر روی پوست و موی خود قرار داد.

در اینجا قصد داریم برخی از این دست موارد بهداشتی را به شما معرفی کنیم:

شامپو

شاید استفاده از شامپو برای شستشو  صورت و مو به عنوان پاک‌کننده امری طبیعی به نظر برسد اما واقعیت این است که این شوینده‌ها مناسب نیستند.

گفتنی است که شامپوها برای شستوشوی موها طراحی شده‌اند و به هیچ عنوان برای پوست مناسب نیستند.

همچنین شامپوها حاوی سورفکتانت می‌باشد که آلودگی و چربی را از سطح  موها پاک می‌کنند، اما این مواد برای پوست موجب التهاب و تحریک می‌شوند و باعث می‌گردند که پوست هیدراسیون خود را از دست بدهد.

اگر پوستی حساس دارید لازم است که انتخاب این شوینده‌ها دقیق باشید.

محصولات پوستی الکل 

برای استفاده از این محصولات لازم است که پیش از مصرف برچسب آن را به خوبی مطالعه کنید. متخصصان پوست توصیه دارند که مصرف محصولاتی که در آن از الکل وجود دارد خودداری کنید،چرا که باعث خشکی و تحریک پوست می‌شوند.

همچنین این دست محصولات باعث تشدید آکنه و اگزما می‌گردند. بهتر است محصولاتی که آب اساس تولید آنهاست جایگزین نوعی الکلی باشد.

مصرف متداوم صابونها

لازم است که مصرف مرتب از صابونها به ویژه نوع خشک آنها را کنار بگذارید. چرا که مصرف مرتب آنها باعث از بین رفتن مواد مغذی پوست شده و قابلیت ارتجاعی پوست را از بین می‌برد. همچنین خشکی و خارش پوست را به همراه خواهند داشت.

گفتنی است که در فرآیند صابون‌سازی روغن نارگیل و پالم از طریق فرآیند شیمیایی به صابون تبدیل می‌گردد، که مصرف آن می‌تواند باعث شود که چربی از خارجی‌ترین لایه پوست خارج شده و پوست مرطوب خود را از دست بدهد.

به عنوان جایگزین می‌توان از پاک‌کننده‌های ضعیف‌تر، ملایم و ضد حساسیت استفاده کرد.