به گزارش پارس، علی محمد ذوالفقاری در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه حدود ۳۰ هزار خانوار دارای سرپرست زندانی از حمایت های مادی و معنوی این نهاد بهره مند هستند، افزود: بیش از ۵۰ درصد خانوارهای دارای سرپرست زندانی تحت حمایت این نهاد افرادی هستند که سرپرست آنها به دلیل مشارکت در فروش، مصرف و یا حمل مواد مخدر زندانی شده اند.

به گفته وی ، کمیته امداد در راستای حمایت از خانواده های زندانیان اقدامات و خدمات رسانی های مطلوبی در قالب بسته های حمایتی در زمینه های فرهنگی، اشتغال، مشاوره حقوقی، جهیزیه و مستمری را در اختیار آنها قرار می دهد.

وی تصریح کرد: پرداختن به آثار منفی آسیب های اجتماعی متاثر از این جرائم در ابعاد فردی ، خانوادگی و اجتماعی و همچنین گوشزد کردن وظایف تمامی سازمانهای مسئول می تواند نقش بازدارنده ای را در این بخش ایفا کند.

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهارداشت: در صورتی که مسئولان برخورد کننده ، پیشگیری کننده یا هشدار دهنده در این خصوص به نحو فعالانه تری با این معضل مواجه می شدند بدون شک شاهد سرریز مسائل و مشکلات خانواده های آنان به سمت این نهاد نبودیم.

ذوالفقاری در مورد وضعیت خانواده های زندانی تحت حمایت و مسائل و مشکلات متعدد آنها گفت: دولت در این رابطه علاوه بر اصلاح و تربیت فرد زندانی، به منظور جلوگیری از انحطاط و از هم‌پاشیدگی کانون گرم خانواده فرد زندانی ،اقدام به رسیدگی و حمایت از خانواده آنان کرده ‌است.

وی در ادامه به طرح مددکار خانواده اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در همین راستا کمیته امداد با انجمن حمایت از زندانیان تفاهم نامه ای امضاء کرده و بر اساس آن وارد فضای خانواده محوری شده و سعی دارد به جای برخورد موردی با مشکلات خانواده، مشکل یک خانوار را رصد و راه حل کلی ارائه کند.

ذوالفقاری افزود: در راستای این تفاهم نامه انجمن حمایت از زندانیان خانواده های سرپرست نیازمند زندانی را شناسایی و به کمیته امداد معرفی می کند که این نهاد خانواده های واجد شرایط را تحت حمایت های معنوی و مادی خود قرار می دهد.