به گزارش پارس به نقل ازخبرگزاری مهرغلامرضا بصیری‌پور در هجدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که روز پنج شنبه در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به سفر به چند استان در هفته گذشته، اظهار داشت: هفته گذشته به استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان سفر کردیم و از روستاهایی نیز بازدید کردیم که در این روستاها محرومیت بیداد می‌کند و در سربیشه تقریباً تمامی روستاها فاقد آب شرب بودند و مردم مشکل بینایی داشتند.

وی به ماجرای سیل در استان مازندران و شهر سیراب اشاره کرد و گفت: در سیراب، بعد از سیل متاسفانه دادستان، اعضای شورای شهر را برای چند ساعتی بازداشت کرد و من در سفر به استان مازنداران اعلام موضع کردم و گفتم که اگر قرار است کسی متخلف باشد، قانون مسیر را مشخص کرده است و اینکه بدون حکم ابلاغ چند ساعتی عضو شورا بازداشت شود، برای ما قابل قبول نیست و ما امیدواریم این اقدامات دیگر تکرار نشود؛ چراکه این نوع برخورد برای ما پسندیده نیست.

رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه اجلاس به موضوع مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: از هدایت‌های مقام معظم رهبری و مشخص نمودن خطوط قرمز توسط ایشان تشکر می‌کنیم. همچنین از تیم شجاع و کارآمد مذاکره‌کننده تشکر می‌کنیم و این مذاکرات طولانی‌ترین مذاکرات جهان بود که در یک طرف ایران، در طرف دیگر ۶ قدرت بزرگ جهانی بودند که این بیانگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه با ایران جز با زبان تکریم نمی‌توان سخن گفت، بیان داشت: با این توافق، برنامه هسته‌ای ایران از سوی کشورهای جهان به رسمیت شناخته شد و ایران از ذیل فصل هفتم سازمان ملل خارج شد و جدای از این، تمام تحریم‌های هسته‌ای سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آمریکا لغو می‌شوند و جدای از آزاد شدن دارایی‌های بلوکه‌شده ایران، دشمنان منطقه‌ای کشورمان نیز با این توافق منزوی شدند.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور با بیان اینکه مسئله هسته‌ای از جنس مسائل ملی است و باید موجب وحدت شود، گفت: نباید با اینگونه مسائل از جنس سیاسی برخورد شود، ضمن اینکه این مذاکرات برد ـ برد است و طبعاً هیچ‌یک از طرفین به همه خواسته‌های خود نمی‌رسند، علاوه بر اینکه مسائل هسته‌ای هیچ ارتباطی به نگرش ضد استکباری ما ندارد و ما همچنان آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانیم و برای نابودی اسرائیل تلاش می‌کنیم.

بصیری‌پور در پایان خاطرنشان کرد: شوراهای سراسر کشور مراتب قدرشناسی خود را از مقام معظم رهبری و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اعلام می‌دارد و در اجرای منویات رهبری در این زمینه کوتاهی نمی‌کند.