به گزارش پارس، تسنیم  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد نوشت: حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در آیین بهره‌برداری از مسجد و حسینیه یزدی‌آبادی‌ها که یکی از پروژه‌های مذهبی و فرهنگی طرح بزرگ میدان شهدا است، اظهار داشت: اگر مشهد چند سال اخیر را با یکصد سال گذشته که مقایسه کنیم، شاهد تحولات عظیم و بزرگ خواهیم بود. این در نتیجه همدلی و همزبانی بین دو نهاد تصمیم‌گیرو تصمیم‌ساز شهرداری و شورای شهر است و امید می‌رود این همکاری بیشتر از گذشته شده و اقتدار و بالندگی بیشتر این دو نهاد را در کنار ارتباط آن‌ها با نمایندگان مجلس و مدیریت اجرایی استان شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه عقل و علم و عزم منشأ برکات بسیاری می‌شود، گفت: کسانی که اراده کردند سلوک، خردورزی و عقلانیت را داشته باشند و خرد خود را با علم و دانش بارور کنند، قطعا منشأ تحولات بسیاری خواهند بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت جهادی مورد تاکید مقام معظم رهبری، خلق و آفرینش مدیرانی مبتنی بر این 3 ویژگی است، اظهار داشت: قرآن هر جایی که از عمل صالح یاد می‌کند، ایمان را به آن گره می‌زند. چرا که نمی‌توان عمل صالح را بدون ایمان انجام داد. لذا اهل معرفت می‌گویند عمل صالح مرحله نهایی سلوک است.

ابوترابی‌فرد در ادامه اضافه کرد: اگر اهل معرفت آراسته به عمل صالح شود، پرواز می‌کند و قرآن از این رو بر نقش عمل صالح و ایمان در کنار هم تاکید می‌کند که می‌خواهد نشان دهد نقش معرفت دارای اهمیت است و این نقش برجسته است.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم مدیریت سلوک، رفتار و تصمیم‌گیری ما از بالاترین پشتیبانی عقلانی، فکری و معرفتی برخوردار باشد و در جهت تحقق اراده و عزم خود تلاش کنیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس را ثمره خلق این سه عنصر خواند و گفت: اقتدار سیاسی امروز نیز ثمره عقلانیت، علم و عزم است که در چهره رهبر معظم انقلاب متجلی شده و امروز شاهد این عزت و اقتدار و بالندگی در بین مردم ایران اسلامی هستیم.