به گزارش پارس، جعفر علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از دستگیری یک نفر جاعل حرفه‌ای در شهرستان رباط کریم توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

وی با اشاره به جزئیات این دستگیری بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان رباط کریم در پی فعالیت‌های اطلاعاتی موفق به شناسایی یک تبعه خارجی که خود را فردی ایرانی معرفی کرده بود، شدند و سریعاً موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم خاطرنشان کرد: مأموران انتظامی محل زندگی متهم به نام «م ـ ب» را شناسایی کرده و پس از هماهنگی قضایی وارد منزل وی شده و در بازرسی از محل، موفق به کشف یک جلد شناسنامه جعلی و چند برگ کپی شناسنامه با نام و نشان‌های ایرانی متعلق به همسر و فرزندان متهم شدند.

علیزاده ادامه داد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی به جرم خود اعتراف کرده و در ادامه اذعان داشت که اقدام به خرید شناسنامه جعلی کرده است.

وی ادامه داد: پس از گرفتن کارت ملی و شناسنامه برای خودش و فرزندانش از یارانه و تسهیلات بانکی به عنوان یک خانواده ایرانی استفاده می‌کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم تصریح کرد: پس از استعلام به عمل آمده مشخص شد عکس الصاقی و مهر درج شده بر روی عکس شناسنامه جعلی بوده است.

علیزاده بیان کرد: سابقه‌ای از عکس فوق در سند سجلی وجود ندارد که بیانگر عدم تعلق شناسنامه و سند سجلی به صاحب عکس بوده و نامبرده سارق سند سجلی و نام فوق است.

به گفته وی متهم دستگیرشده پس از تشکیل پرونده قضایی و گذراندن مراحل قانونی روانه زندان شد.