به گزارش پارس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی دولتی در این خصوص گفت: متهم با جعل مدارک پروانه بهره برداری یک شرکت اقدام به اخذ وام بانکی کرده بود.
وی ادامه داد: با ارایه مدارک جعلی توسط این فرد به بانک، مسوولان بانک به واقعی بودن مدارک مشکوک که برای روشن شدن موضوع مدارک را در اختیار پلیس قرار می دهند.
فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: با بررسی های صورت گرفته جعل بودن مدارک محرز و با دستگیری متهم پرونده راز این کلاهبرداری سه میلیارد ریالی فاش شد.
وی خاطر نشان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان آبدانان با استفاده از توانمندی های تخصصی و اشراف اطلاعاتی جاعل مدارک را نیز شناسایی و متهم را دستگیر کردند.
سردار دولتی گفت: موضوع این پرونده جهت رسیدگی تحت بررسی پلیس و محاکم قضایی قرار دارد.

***سارق گوشی های هوشمند درایوان دستگیر شد
فرمانده انتظامی شهرستان ایوان در استان ایلام ازدستگیری سارق مغازه موبایل فروشی درکوتاه ترین زمان ممکن خبر داد.
سرهنگ شهرام امیریان در تشریح این خبرگفت: طی تماس تلفنی یک نفر از شهروندان مبنی برسرقت مغازه موبایل فروشی بلافاصله موضوع در دستور کارپلیس قرارگرفت.
وی افزود: پلیس پس از بررسی موضوع در کمتر ازنیم ساعت سارق را که از سارقان حرفه ای بود شناسایی کرد.
سرهنگ امیریان تصریح کرد: در یک عملیات موفق پلیسی سارق که قصد خارج شدن از شهر را داشت دستگیر و اموال مسروقه شامل هفت دستگاه گوشی هوشمند موبایل و تعدادی تبلت از متهم کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی شهرستان ایوان تصریح کرد: پلیس با جدیت تمام با برهم زنندگان نظم وامنیت قاطعانه برخورد می کند واجازه نخواهد داد که امنیت عمومی شهروندان به خطر بیفتد.

*** دستگیری هشت سارق در ایلام
فرمانده انتظامی شهرستان ایلام ازاجرای طرح برخورد با سارقان و دستگیری هشت سارق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ فردین پیری اظهار داشت: ماموران در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و در ادامه طرح های پاکسازی نقاط آلوده ، در 24 ساعت گذشته طرح مذکور را در چند محله از شهر ایلام اجرا کردند.
وی با بیان اینکه در اجرای این طرح هشت سارق دستگیر شدند افزود: در همین راستا تعدادی از خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر و معتادان تابلو نیز دستگیر شدند. 
فرمانده انتظامی شهرستان ایلام خاطرنشان کرد : در این طرح تعداد 15 دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف وروانه پارکینگ شدند.
وی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان سومین مرحله طرح پاکسازی مناطق جرم خیر و تفرجگاه ها در این شهرستان به مرحله اجرا در آمده تا شهروندان بتوانند با آرامش خاطر در آیینهای معنوی و مذهبی شرکت کنند.

*** دستگیری دو سوداگر مرگ در شهرستان چرداول 
فرمانده انتظامی شهرستان چرداول از توابع استان ایلام با اشاره به دستگیری دو عامل تهیه و توزیع موادمخدر صنعتی در این شهرستان گفت: این سوداگر مرگ با قرار چهار میلیارد ریال روانه زندان شد. 
سرهنگ بهروز علیمرادی گفت: به دنبال کسب اخباری مبنی بر فعالیت دو نفر در امر تهیه و توزیع موادمخدر صنعتی شیشه ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرار گرفت. 
وی ادامه داد: با بررسی های انجام شده و اشراف اطلاعاتی مناسب مشخص گردید متهمان با یک دستگاه خودرو سمند جهت خرید مواد مخدر به یکی از شهرستانهای همجوار عزیمت و قصد برگشت دارند.
وی بیان کرد: ماموران بلافاصله با هماهنگی قضایی اقدام به اجرای تور ایست بازرسی موقت نموده و خودرو مورد نظر را شناسایی که متهمان با مشاهده پلیس قصد فرار داشته که با استفاده از موانع پلیسی توقیف و مقدار قابل توجهی شیشه از آنان کشف و ضبط گردید. 
سرهنگ علیمرادی بیان کرد: متهمان با تشکیل پرونده تحویل محاکم قضایی و هر کدام با قرار دو میلیارد ریالی روانه زندان شدند./ایرنا