به گزارش پارس به نقل از مهر، در پی سوء قصد منجر به فوت دکتر اصغر پیرزاده متخصص داخلی و فوق تخصص خون و سرطان در اردبیل ، دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت ضمن ابراز تاسف از این حادثه ناگوار اظهار داشت: از حوالی ظهر امروز پس از اطلاع از این حادثه وزیر بهداشت شخصا پیگیر موضوع بوده اند.

وی ضمن تسلیت به خانواده این پزشک اردبیلی به ویژه برادر وی (ریاست دانشکده پزشکی اردبیل ) و مردم این استان اعلام کرد: وزارت بهداشت تا روشن شدن کامل ابعاد حادته ، این موضوع را از مجاری قانونی پیگیری خواهد کرد.

حریرچی، ضمن ابراز تاسف از این حادثه تلخ از جامعه پزشکی و رسانه ها درخواست کرد تا روشن شدن ابعاد موضوع از سوی مراجع ذیصلاح از هر گونه گمانه زنی پرهیز کنند.

نامه رئیس کل سازمان نظام پزشکی

به دنبال وقوع این حادثه تلخ، دکتر علی رضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در نامه ای به دادستان کل و فرمانده نیروی انتظامی، خواستار پیگیری قتل پزشک اردبیلی شد.

در این نامه آمده است: ضرب و جرح فجیع و قتل ناجوانمردانه این پزشک فوق تخصص و عضو هیئت علمی دانشگاه که مورد وثوق ویژه جامعه پزشکی اردبیل و مردم منطقه بود جامه پزشکی و دانشگاهی اردبیل و کشور را در بهت و اندوهی عمیق فرو برده و عواطف مردم شریف اردبیل را جریحه‌دار کرده است. با توجه به موج فزاینده التهاب و نگرانی و کدورت خاطر جامعه پزشکی استان و با عنایت به اهمیت و حساسیت این مسئله خواهشمند است دستور فرمایید رسیدگی به این موضوع به طور ویژه و در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرد.

جامعه پزشکی استان و کشور منتظر اقدامات عملی جهت برخورد قاطع با عوامل این حادثه دلخراش خواهند بود.

در این نامه آمده است: امنیت شغلی جامعه پزشکی از ضروریات مبرم برای ارائه خدمات مطلوب و بهینه در عرصه سلامت است و هرگونه خدشه به چنین جایگاه مهمی به شدت محکوم و مستلزم انجام مداخلات قانونی سریع و قاطع است.

بر اساس آنچه که رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل عنوان کرده است، دکتر اصغر پیرزاده ظهر پنج شنبه برای عیادت از بیمارش به منزل او می رود که توسط همراه نوجوان بیمار به ضرب چاقو مجروح می شود که اقدامات و تلاش تیم درمانی بیمارستان فاطمی اردبیل نیز نتیجه نمی دهد و این پزشک، جان خود را از دست می دهد.