به گزارش پارس به نقل از تسنیم، با توجه به نزدیکی چهارشنبه پایان سال و حوادث متعددی که در این ایام رخ می دهد که باعث آسیب های جسمی، روحی و هزینه های سرسام آور می شود، سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت که تخصص چشم پزشکی دارد، در تشریح خسارات وارده به مصدومان و آسیب دیدگان چهارشنبه پایان سال به تسنیم عنوان کرد: راستش را بخواهید توصیه های ما دیگر هیچ تاثیری ندارد. همان کارهایی را می کنند که سال های قبل انجام می دادند. موعظه ها دیگر خیلی اثر نمی کند

وی افزود: آنقدر در تلویزیون و رسانه ها درباره عواقب خطرات چهارشنبه پایان سال صحبت شده است، این حوادث یک بلا برای کشور شده است، حرف ها و موعظه ها دیگر خیلی اثر نمی کند، نمی دانم چرا اینگونه است.

تخلیه چشم، نابینایی و مرگ، حاصل حوادث چهارشنبه پایان سال

هاشمی در تشریح آسیب های چشمی بر اثر حوادث چهارشنبه پایان سال عنوان کرد: ما هر سال خودمان به عنوان پزشک و یا در رسانه ها مشاهده می کنیم که یک عده ای چشم آنان بر اثر همین حوادث چهارشنبه پایان سال تخلیه می شود، کم بینا می شوند و یا نابینا می شوند و حتی منجر به فوت آنها می شود.

انتقاد هاشمی به ورود قاچاق مواد محترقه به کشور

وی تصریح کرد: ولی در عین حال وقتی صحبت از مواد محترقه می کنیم عنوان می شود که به صورت قاچاق (این مواد محترقه) وارد کشور می شود، این سؤال پیش می آید چطور این مواد خطرناک به صورت قاچاقی وارد کشور می شود؟ مگر کسی مسؤل آن نیست. آن کودک و جوانی که کم سن و سال نیز هست، این مواد محترقه چگونه راحت در اختیارش قرار می گیرد. توصیه ها زیاد کارساز نیست.

خاطرات خوش وزیر بهداشت از چهارشنبه سوری

وزیر بهداشت درباره چگونه گذراندن چهارشنبه پایان سال خود و فرزندانش خاطرنشان کرد: ما با اینکه به سنت خیلی علاقه مندیم ولی راستش را بخواهید زندگی آپارتمانی این فرصت را از بچه هایمان گرفته است و باید آنها را به خارج از شهر بُرد. ولی من در گذشته و الان چنین فرصتی ندارم که این کار را برای آنان انجام دهم ولی در دوران خودم خاطرات خیلی خوشی (از چهارشنبه سوری) دارم و چقدر خوب است که این فرصت های با ارزش از بچه های امروز ایران گرفته نشود، اما با همان شکل سالمی که در گذشته بود. متاسفانه زندگی مدرن این محرومیت ها را برای نسل کنونی به همراه دارد.