به گزارش پارس به نقل از فرهیختگان او چهار ساعت پس از ارتکاب قتل بازداشت شد. سرهنگ محسن محمودی فرمانده انتظامی شهرستان اسکو آذربایجان‌شرقی گفت: «برابر اعلام مرکز اورژانس شهر ایلخچی مبنی‌بر فوت مشکوک و انتقال جسد به آن مرکز، مراتب برای رسیدگی در دستور کار پلیس قرار گرفت.»

وی در ادامه گفت: «برابر بررسی‌های اولیه به عمل آمده از معاینه جسد مشخص شد که فردی به نام «علیرضا» ۲۲ ساله اهل و ساکن یکی از روستاهای تابعه، با جسم برنده مورد ضرب و جرح قرار گرفته است. در ادامه پزشک قانونی علت مرگ را برخورد جسم سخت بر پیشانی و ضرب و جرح اعلام کرد.» 

این مقام انتظامی تصریح کرد: «با پرس‌وجو از افرادی که جسد را به مرکز درمانی منتقل کرده بودند، مشخص شد علیرضا با فردی به نام اردشیر درگیر شده است. به این ترتیب تیم بررسی صحنه جرم به روستای محل حادثه اعزام شد.»

ماموران پس از حضور مقابل خانه متهم به قتل به نام اردشیر، از مادر و همسر او بازجویی کردند که همسر اردشیر به نام زهره اعلام کرد، علیرضا چندین بار برای او مزاحمت ایجاد کرده و اردشیر امروز با او درگیر شده است. به این ترتیب با هماهنگی قضایی ماموران وارد خانه شده و متهم را دستگیر کردند.

 سرهنگ محمودی اظهار کرد: «متهم در بازجویی‌ها علت درگیری و قتل را ایجاد مزاحمت برای زن برادرش از طرف مقتول عنوان کرد که در این‌باره پرونده مقدماتی تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد.»