به گزارش پارس به نقل از تسنیم ، سعید اوحدی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه 50 تا 55 درصد زائران را بانوان تشکیل می‌دهند در حال پیاده سازی طرح انطباق برای خدمات رسانی بهتر به خانم‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: امسال تعداد پزشکان زن نسبت به سال گذشته چهار برابر شده و 60 پزشک زن به حج مشرف می‌شوند و نیز درمانگاه‌های شبانه روزی 24 ساعته به بانوان زائر خدمات ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشورابراز کرد: نخستین پرواز 14 شهریور ماه از زنجان به حج اعزام می‌شود و آخرین برگشت 7 یا 8 آبان ماه است و اعزام زائران در کل کشور از 20 ایستگاه پروازی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت ثبت نام در کاروان‌های حج نسبت به سال گذشته تغییری نداشته بیان کرد: هزینه حج تمتع از 77 میلیون ریال تا 106 میلیون ریال است که این هزینه امسال در 2 قسط از زائرین دریافت شده و کیفیت خدمات رسانی 20 درصد افزایش دارد.

اوحدی از آغاز ثبت نام عتبات در پایان خرداد ماه خبر داد و گفت: بسته‌های سفر 3 و 4 روزه عتبات در نظر گرفته شده و از نیمه دوم ماه رمضان نخستین گروه به عراق اعزام  می‌شوند و تلاش می‌کنیم به محض اینکه امنیت به سطح مطلوب برسد برنامه سفر به سامرا را نیز داشته باشیم.

یک هزار و 145 نفر امسال از زنجان به حج اعزام می‌شوند

وی خاطر نشان کرد:1 هزار و 145 نفر امسال از زنجان به حج تمتع اعزام می‌شوند در حالی که سال گذشته این تعداد 878 نفر بوده است.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور اعلام کرد: 15 دفتر زیارتی فعال در زنجان وجود دارد و 8 دفتر متقاضی در شرف صدور مجوز برای فعالیت است.

وی تعداد دفاتر فعال در کشور را یک هزار و 830 دفتر عنوان کرد و گفت: امسال 480 هزار نفر از استان زنجان به عمره اعزام می‌شود و آخرین پرواز حج عمره پنج تیر ماه است.

اوحدی تصریح کرد: محدودیت سنی برای اعزام زائران به حج وجود ندارد ولی دولت عربستان توصیه کرده افرادی که دارای بیماری‌های خاص هستند زمان تشرف را به سال آینده موکول کنند.

وی اظهار کرد: تا‌کنون موردی درباره مشاهده بیماری کرونا ویروس در بین زائران ایرانی گزارش نشده و افرادی که دارای بیماری خاصی هستند با پزشک خود مشورت کنند و داروی خود را با نسخه پزشک همراه داشته باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به آموزش‌های فرهنگی به زائران گفت: وزیر حج عربستان تأکیید کرده زائران ایرانی الگوی نظم هستند.