به گزارش پارس نیوز، 

رژه کاروان ورزشی ایران با پرچمداری «الهه احمدی » نخستین ورزشکار بانوی ایرانی راه یافته به فینال تیراندازی بازی های المپیک 2012 لندن شامگاه شنبه به وقت محلی در مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره بازی های آسیایی 2018 در «گلورا بانگ کارنو»، سومین ورزشگاه فوتبال بزرگ قاره آسیا برگزار شد.

 

این آئین شنبه شب (27 مرداد ماه ) و ساعت 10 و 30 به وقت محلی با حضور «جوکو ویدودو» رئیس جمهوری اندونزی، « ایمان نهراوی» وزیر ورزش کشور میزبان، « شیخ احمد الفهد الصباح» رئیس کویتی شورای المپیک آسیا و سایر مقامات محلی و آسیایی کشورهای شرکت کننده در ورزشگاه ملی 88هزار نفری جاکارتا آغاز شد.

در این مراسم «سید رضا صالحی امیری» رئیس کمیته المپیک نیز حضور داشت.

این ورزشگاه یکی از هشت ورزشگاه بزرگ فوتبال جهان است که ابتدا با 19٫5 میلیون دلار هزینه و گنجایش 120هزار و 800 نفر ساخته شد، اما با مدرن شدن این ورزشگاه ظرفیت آن به 88 هزار و 83 نفر کاهش یافت. از ویژگی های خاص این ورزشگاه استفاده از سازه فلزی بسیار عظیم به شکل حلقه های بزرگ است.

اکنون طرح این ورزشگاه پس از 55 سال به عنوان سمبل اندونزی و لوگوی این بازی ها برای این دوره از رویداد آسیایی انتخاب شده است. این نماد از سوی «جوکو یودودو»، رئیس جمهوری اندونزی برگزیده شده است که نمایی از ورزشگاه «بونگ کارنو» و خورشیدی در وسط آن است. طراحان خورشید را به عنوان منبع انرژی و با شعار انرژی آسیا انتخاب کرده اند.

کشورمیزبان همزمان با آغاز این رویداد مهم که از آن به عنوان یکی از اتفاقات مثبت در ماه آگوست یاد شده است، ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و سالگرد هفتاد و سومین سال استقلال اندونزی را نیز از دیگر اتفاقات مهم سال عنوان می کند.

براساس پیش بینی کمیته بازی های کشور میزبان در آیین افتتاحیه حدود هفت هزار ورزشکار و مقامات سیاسی، پنج هزار میهمان و 45 هزار تماشاگر حضور دارند و 6 هزار نفر مجری و پنج هزار نیروی انسانی در اجرای مراسم کمک کرده اند.

در این بازی ها بیش از 11 هزار ورزشکار از 45 کشور آسیایی در جاکارتا، پالمبانگ و هفت شهر در حومه جاوا به مصاف حریفان می روند.

ایران هم با 280 ورزشکار مرد و 98 ورزشکار زن، 193 سرپرست، مربی، کادر اجرایی، 30 داور و 29 رئیس فدراسیون در 38 رشته در این رویداد مهم حضور دارند.

دوچرخه سواری، تیراندازی، تیراندازی باکمان، قایقرانی، ورزش های آبی ( شنا، شیرجه، واترپلو)، دوومیدانی، سوارکاری، جودو، ژیمناستیک، فوتبال، تنیس روی میز، بوکس، هنرهای رزمی (جوجیتسو، پنچاک سیلات، کوراش و سامبو)، کوهنوردی، کشتی ( آزاد و فرنگی)، وزنه برداری، تکواندو، کاراته، ووشو، بسکتبال، کبدی، شمشیربازی، والیبال، هندبال، اسکواش، سه گانه، سپک تاکرا، بدمینتون و پاراگلایدر رشته هایی که نمایندگان ایران در مصاف با حریفان آسیا صف آرایی خواهند کرد.

98 ورزشکار زن هم در رشته های تیر وکمان، بدمینتون، بسکتبال سه نفره، دوچرخه سواری، سوارکاری، شمشیر بازی، کبدی، کاراته، کوراش، جوجیتسو ،جودو، پنچاک سیلات، سامبو ،ووشو، اسکواش، تنیس روی میز، تکواندو ،دوومیدانی و قایقرانی، تنیس و سنگ نوردی به مصاف حریفان آسیایی می روند.

در این میان ورزش های رزمی (سامبو، پنجاگ سیلات)، جوجیتسو و پاراگلایدر هم نخستین حضور خود را در این رویداد تجربه می کنند.

این رقابت ها که از امروز آغاز شده است تا 11 شهریور ماه امسال ادامه دارد.

 

انتهای پیام /