برنج ارزان قیمت مطلوب همه خانواده هاست. با تورم همه اجناس، لزوم عرضه برنج ارزان قیمت بیش از پیش ضرورت داشت. برنج ارزان قیمت در بورس ارائه می شود.


سید اسماعیل یزدان پناه مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران با بیان اینکه برنج طارم از یک شنبه ۲۱ شهریور ماه جاری در بورس کالای ایران عرضه می‌شود، گفت: شالیکاران، فروشندگان و خریداران برنج می‌توانند با دریافت گواهی سپرده کالایی، برنج‌های خود را در تالار بورس کالای ایران عرضه کنند.

او افزود: نماد معاملاتی با نام "برنج ۰۱۰۴ پ ۰۱" و نام "برنج طارم ۰۱۰۴ تجارت مازندران (پ) " آماده دریافت برنج سفید طارم از مشتریان است.

یزدان پناه با بیان اینکه برنج‌ها باید محصول امسال باشند، ادامه داد: فرقی در بوجاری بودن یا نبودن برنج نیست و امکان عرضه برنج‌های بوجاری نشده هم در تابلوی بورس کالا وجود دارد.

مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران گفت: انبار این مرکز آماده دریافت برنج‌های طارم شالیکاران و فروشندگان است و برنج‌ها پس از بررسی کیفیت گواهی سپرده‌ای دریافت و محصول خود را از طریق بورس به بازار عرضه کنند.

او افزود: کشاورزان از این پس می‌توانند برنج‌های خود را برای عرضه در بازار بورس به این مرکز در آمل تحویل دهند و کارشناسان مرکز، برنج‌ها را با معیارهای موسسه استاندارد بررسی، قیمت گذاری و وارد تالار بورس می‌کنند.

یزدان پناه گفت: خریداران برنج نیز می‌توانند برنج‌های مورد نیاز خود را با پرداخت ۱۶ درصد از قیمت روز معاملات، در کیسه‌های ۱۰ کیلوگرمی در درب منزل دریافت کنند.

مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران میزان اولیه رسوب برنج در انبار را هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: امکان اضافه شدن به این مقدار ،بر اساس میزان خرید و فروش و ورود و خروج برنج به تالار بورس وجود دارد.

او با بیان اینکه آخرین روز معاملاتی برنج طارم در بورس کالای ایران ۲۱ تیر ماه سال آینده خواهد بود، ابراز امیدواری کرد با وارد شدن برنج به تالار بورس ، دلالی این محصول نیز کاهش یابد و فروشنده و خریدار مستقیم با یکدیگر معامله کنند.

قیمت برنج چرا قد کشید؟

یزدان پناه گفت: این شرکت در حال برنامه ریزی برای ورود رقم برنج فجر به بورس کالای ایران است و بزودی این رقم نیز وارد بورس می‌شود.

مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران گفت: فروشندگان و خریداران برای اطلاعات بیشتر در خصوص میزان برنج‌های عرضه شده، سفارش‌ها و قیمت‌های معاملاتی به سایت www.tsetmc.com مراجعه کنند.