خرید اینترنتی لوازم یدکی خودرو از فروشگاه های اینترنتی مطمئن در حال حاضر یکی از دغدغه های کسانی است که به خرید اینترنتی علاقه دارند و امروزه مردم ترجیح می­دهند برای خرید، از فروشگاه های اینترنتی استفاده کنند.

خرید آنلاین لوازم یدکی باعث صرفه­ جویی در زمان و هزینه می­شود. نکته مهم در این امر، انتخاب فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی مناسب و مطمئن است. در این مطلب قصد داریم ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی خوب را که لذت خرید آسان و مطمئن را برای مشتری فراهم کند را بیان کنیم.

c1

تاریخچه فروشگاه اینترنتی در ایران

با حضور اینترنت و استقبال مردم از آن باعث شد که برای آسانی در خرید و فروش، تجارت اینترنتی ایجاد شود و خریداران بدون جابجا شدن و اتلاف وقت به راحتی محصول مورد نظر را خریداری کرده و آن را درب منزل دریافت کنند.

پیشگام تجارت اینترنتی را باید تیم برنرز لی بدانیم که در سال 1991 استارت این کار را زدند و با راه اندازی بانک داری آنلاین، شرکت پیتزا هات نخستین فروش اینترنتی را تاسیس کرد.

در فروشگاه های اینترنتی روال کار به این گونه است که ابتدا فروشنده کالاهای موجود خود را دسته بندی و لیست میکند و آن را در اختیار مشتری قرار میدهد تا مشتری با توجه به نیاز و توان مالی خود کالای مورد نیاز را سفارش دهد.

مشتری از راه هایی که فروشنده تعبیه دیده است وجه کالا را پرداخت می کند که اکثرا به وسیله ابزار های پرداخت الکترونیک صورت میگیرد، به طور مثال کارت های الکترونیکی در هر دو نوع مجازی و فیزیکی قابل استفاده اند که البته از حالت فیزیکی و در محل آن بیشتر در فروشگاه های اینترنتی محلی استفاده میشود و در فروشگاه های اینترنی جهانی غیر قابل استفاده است.

نحوه رسیدن کالا به دست مشتری هم با توجه به فاکتور هایی از قبیل نوع کالا، حجم و وزن آن و مکان مشتری، متغییر است که میتواند با پیک موتوری، پست، پست ویژه و … باشد.

مهم ترین نکته در فروشگاه های اینترنتی لوازم یدکی کشور جلب اعتماد مشتری است که فروشنده های فروشگاه های اینترنتی برای تامین اعتماد مشتری از تخفیفات و فراهم کردن کالای با کیفیت استفاده میکند.

ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی خوب و مطمئن چیست؟

فروشگاه های اینترنتی هر کدام ویژگی های مثبت و منفی خود را دارند، و شاید یکی از دلایلی که اشخاص تمامی خرید های خود را تنها از یک فروشگاه اینترنتی انجام نمی دهند همین موضوع باشد. در ابتدای این مقاله می خواهم ویژگی های یک فروشگاه آنلاین خوب و معتبر را عنوان کنم تا در ابتدا بدانیم که یک فروشگاه اینترنتی خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد.

c2

لازم است بدانید که یکی از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی که هر فروشگاه اینترنتی باید آن را داشته باشد این است که باید تجربه کاربری خوب و دلپذیری داشته باشد به این معنی که کاربری که از سایت بازدید می کند حتی اگر خریدی هم انجام ندهد اما حس خوبی را تجربه کند.

مراحل خرید

فرایند خرید در یک فروشگاه اینترنتی بسیار حائز اهمیت است از آن جهت که اگر مراحل خرید در یک سایتی آنقدر پیچیده و با مراحل بالا باشد در هر مرحله ممکن است کاربر از خرید خود صرف نظر کند و فروشگاه روزانه کلی سفارش را به خاطر همین موضوع از دست بدهد و در مقابل اگر فرآیند ثبت سفارش در یک فروشگاه اینترنتی ساده باشد و یا تنها در یک مرحله بتوان یک ثبت سفارش انجام داد آن فروشگاه به صورت چشم گیری افزایش فروش خواهد داشت. مراحل خرید در یک فروشگاه آنلاین یکی از مراحل طراحی تجربه کاربری است که در بالا به اهیمت آن اشاره کردیم.

امکان جست و جوی پیشرفته و سریع

اگر شما بخواهید یک محصولی که به آن نیاز دارید را از یک فروشگاه اینترنتی خرید کنید اولین کاری که معمولا انجام می دهید جستجوی نام محصول در بخش سرچ سایت است و اگر بخش جستجوی سایت به درستی کار نکند یا سرعت پایینی داشته باشد تعداد زیادی از مشتریان خود را به همین دلیل از دست خواهد داد پس بخش سرچ فروشگاه باید کاملا حرفه ای و سریع کار کند تا کاربر بتواند محصولات مورد نیاز خود را خیلی راحت و سریع پیدا کند و خریدش را انجام دهد. همچنین جستجوی سایت باید بر اساس فیلتر های مختلفی باشد به عنوان مثال فیلتر های قیمت، برند یا رنگ و … می تواند در جستجوی حرفه ای به کاربر کمک کند.

دسته بندی حرفه ای محصولات

یکی دیگر از ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی خوب داشتن دسته بندی حرفه ای و اصولی در سایت است و این مورد هم در پیدا کردن محصول مورد نیاز مشتری می تواند خیلی کمک کند. دسته بندی محصولات در یک فروشگاه آنلاین باید کاملا اصولی باشد که هر محصول را با هر مدل، برند، اندازه و … بتوان به راحتی در دسته بندی سایت پیدا کرد.

کیفیت خوب و قیمت مناسب محصولات

چه کسی از کیفیت بالای یک محصول و قیمت مناسب بدش می آید؟ مسلما همه ما از فروشگاهی خرید می کنیم که بهترین کیفیت را با مناسب ترین قیمت در اختیار ما قرار دهد، در حال حاضر برخی از فروشگاه های اینترنتی در ایران ضمانت کیفیت و اصالت کالا و همچنین ضمانت پایین ترین قیمت را دارند که این خوب پیشرفتی بزرگ در این زمینه است. پس یکی دیگر از ویژگی های یک فروشگاه برتر آنلاین کیفیت بالای محصولات و ارائه آن با مناسب ترین قیمت است.

گارانتی بازگشت وجه و مرجوعی کالا

فروشگاه اینترنتی که می خواهد اعتماد کاربران خود را جلب کند باید گارانتی بازگشت وجه و همچنین مرجوعی محصول را به کار بگیرد در غیر این صورت کاربران خیلی سخت به همچین سایتی اعتماد خواهند کرد. البته هستند سایت هایی که گارانتی بازگشت وجه ۷ روزه را در سایت خود قرار داده اند اما زمانی که به باید به آن عمل کنند با هزار جور بهانه تراشی از زیر آن شانه خالی می کنند. پیشنهاد می کنیم برای اینکه به دام اینچنین سایت ها نیافتید چک کنید که آیا به صورت کاملا واضح قوانین مربوط به مرجوع شدن محصول و گارانتی بازگشت وجه را هنگام خرید یا در صفحه ای مجزا در سایت به صورت کامل بیان کرده اند یا خیر ، اگر بیان نکرده بودند به خرید از آن سایت پیشنهاد نمی شود.

ارائه تخفیف ها و فرصت های ویژه

چه کسی از تخفیف بدش می آید؟ مسلما همه ما دوست داریم محصولات مورد نیازمان را با قیمت مناسب و با تخفیف های ویژه خریداری کنیم. یک فروشگاه اینترنتی خوب باید به صورت روزانه ، هفتگی ، ماهانه و دوره ای تخفیفاتی ویژه را برای مشتریان خود تدارک ببیند. حتی تخفیف هایی برای ثبت اولین سفارش می تواند حداقل یک سفارش را از کاربری که هنوز هیچ سفارشی ثبت نکرده کلی فروش سایت را افزایش دهد. ایده های زیادی برای ارائه تخفیفات مختلف در زمان های گوناگون وجود دارد که باعث افزایش چشم گیر فروش می شود، بنابراین یک فروشگاه آنلاین خوب از ابزار تخفیف برای افزایش فروش خود استفاده می کند.

ارسال به موقع و سریع سفارشات

قطعا هر شخص بعد از ثبت سفارش برای دریافت محصول لحظه شماری می کند و اگر محصول مورد نظرش به هر دلیلی در زمان قول داده شده در سایت به دستش نرسد خیلی شاکی خواهد شد و احتمال اینکه دیگر از آن فروشگاه اینترنتی خرید نکند زیاد خواهد بود. یکی از مهمترین عوامل موفقیت در کسب و کار های اینترنتی عمل به قولی است که می دهید یعنی اگر در سایت خود قول می دهید که کالا را  در عرض ۲۴ ساعت به دست مشتری می رسانید باید در عرض ۲۰ ساعت به دستش برسد اگر این کار را کردید در کارتان خیلی زود موفق خواهید شد ولی اگر به جای ۲۴ ساعت در عرض ۲۵ ساعت به دستش برسد از شما نا امید خواهد شد و در خرید های بعدی خیلی محتاطانه عمل خواهد کرد.

معرفی فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی دولوکس کار

یکی از معروف ترین فروشگاه های آنلاینی که در حوزه فروش لوازم یدکی خودرو فالیت می کند سایت دولوکس کار می باشد. فروشگاه دولوکس کار افتخار دارد که پس از ۱۸ سال خدمت به صورت حضوری ، هم اکنون در بستری امن و مطمئن خدمات و محصولات خود را به صورت اینترنتی به تمامی هموطنان در سراسر کشور عزیزمان ارائه دهد.

c3

فروشگاه دولوکس کار تمرکز بر ارائه محصولات و لوازم یدکی خودروهای داخلی شامل: لوازم یدکی پژو ۴۰۵ ، لوازم یدکی پژو پارس ، لوازم یدکی پژو ۲۰۶ ، لوازم یدکی سمند ، لوازم یدکی رانا ، لوازم یدکی پیکان ، لوازم یدکی آردی و روآ ، لوازم یدکی پراید ، لوازم یدکی تیبا و تیبا۲ ، لوازم یدکی ریو ، لوازم یدکی ال نود ، لوازم یدکی زانتیا و لوازم یدکی نیسان وانت را دارد.

جهت مشاهده سایت فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی دولوکس کار به آدرس doluxcar.com مراجعه نمایید.

 

منبع : https://virgool.io/@baharhashemi1375