بارها خرید برنج ایرانی را به افرادی که خواستار تهیه خوش پخت‌ترین و با کیفیت‌ترین نوع برنج هستند توصیه کردیم، اما موضوعی که وجود دارد شناخت انواع برنج ایرانی است. با شناخت برنج ایرانی می توانید خرید خوش پخت­ترین نوع برنج را انجام دهید.

 هر نوع از برنج‌های کشت داخل کشور با توجه به منطقه کشت، شرایط آب و هوایی، رسیدگی کشاورزان و... دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که بر روی کیفیت، طعم و عطر آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

n1

خرید برنج ایرانی، کیفیت مهم است یا قیمت؟

خرید برنج ایرانی با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد این برنج در سراسر ایران و جهان با استقبال بسیار زیادی همراه است. اگر چه هنگام خرید هر چیزی قیمت یکی از معیارهای بسیار پراهمیت به شمار می‌آید، اما توجه به کیفیت بسیار مهم‌تر از قیمت برنج است.

به خصوص در ارتباط با محصولات و فراورده‌های غذایی مختلفی که در طول روز به دفعات مکرر مصرف می‌شوند. برنج از جمله این فراورده‌هاست، اکثر خانواده‌ها در ایران و جهان چندین وعده‌ی مختلف در طول روز را به غذاهایی اختصاص می‌دهند که با استفاده از برنج تهیه می‌شوند.

 در واقع سفره ایرانیان بدون وجود برنج مانند دریا بدون آب است. لذا تهیه برنج‌هایی خوش پخت و با کیفیت برای هر ایرانی مهم است. با توجه به عرضه انواع برنج‌های ایرانی و خارجی در بازار، تصمیم گیری برای افراد عادی جهت انتخاب یک برنج با کیفیت سخت خواهد شد.

 لذا واجب است تا محصول مورد نظر خود را با توجه به یکسری قواعد تهیه کنید و صرفا با توجه به پایین بودن قیمت برنج ، تصمیم به خرید آن نگیرید.

 با این که طبق توصیه بسیاری از پزشکان تغذیه بهتر است تا میزان مصرف برنج از آن چیزی که هست کمتر باشد، اما باز هم با توجه به مصرف زیاد برنج در وعده‌های متوالی در طی یک روز، توصیه می‌شود که برنجی تهیه کنید که ارزش زیر پا گذاشتن دستور پزشک تغذیه شما و قواعد رژیم غذایی‌تان را داشته باشد و کیفیت، عطر و طعم خوش آن میل و اشتهای شما نسبت به غذاهای مختلف را افزایش دهد.

n2

شناخت انواع برنج ایرانی

به طور کلی برنج‌های موجود در بازار را می‌توان در دو دسته قرار داد؛ ایرانی و خارجی. با این که قیمت برنج ایرانی بیشتر از نوع خارجی آن است؛ اما بارها خرید برنج ایرانی را به افرادی که خواستار تهیه خوش پخت‌ترین و با کیفیت‌ترین نوع برنج هستند توصیه کردیم.

موضوعی که وجود دارد شناخت انواع برنج ایرانی است؛ هر نوع از برنج‌های کشت داخل کشور با توجه به منطقه کشت، شرایط آب و هوایی، رسیدگی کشاورزان و... دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که بر روی کیفیت، طعم و عطر آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

بنابراین هنگامی که برای خرید برنج ایرانی اقدام می‌کنید، بهتر است انواع این برنج‌ها را بشناسید تا بتوانید بهترین محصول را خریداری کنید. با شناخت تفاوت‌هایی که بین انواع برنج‌های ایرانی وجود دارد، توانایی شما برای تشخیص برنجی با کیفیت بالاتر خواهد رفت.

محبوب­ترین برنج­های ایرانی

برنج طارم ، برنج طارم هاشمی، برنج صدری، برنج قهوه‌ای، برنج فجر و برنج شیرودی تعدادی از برنج‌های بسیار با کیفیت و درجه یکی هستند که در ایران تولید شده و از پرفروش‌ترین محصولات در سراسر ایران به شمار می‌آیند.

شناخت هر یک از این محصولات با توجه به عطر و طعم و همچنین کیفیت پخت باعث می‌شود تا بهترین انتخاب را داشته باشید و در واقع محصولی را انتخاب کنید که ارزش صرف هزینه بالا و مصرف دائمی را داشته باشد و در واقع با ذائقه شما سازگاری داشته باشد. در ادامه به معرفی یکی از مشهورترین برنج‌های ایرانی یعنی برنج طارم می‌پردازیم.

n3

معرفی برنج طارم، از برنج‌های بسیار خوش‌پخت شمالی

از محصولاتی که در هنگام خرید برنج شمال ممکن است بارها و توسط بسیاری از فروشندگان به شما پیشنهاد شوند، انواع برنج‌های طارم می‌باشند.

 این برنج از جمله برنج‌های کشت شمال ایران می‌باشد که در انواع مختلف در بسیاری از استان‌های شمالی نظیر گیلان، گلستان و همچنین مازندران کشت و تولید می‌شود. طارم از جمله برنج‌های ایرانی است که نه تنها در داخل کشور، بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر مصرف کنندگانی بسیار زیاد دارد و از جمله برنج‌های پرفروش و پر متقاضی ایرانی می‌باشد.

برنج طارم به عطر بسیار فوق العاده‌ای که دارد مشهور است، به همین علت از محصولات اصلی است که در بسیار از رستوران‌ها و مراکز تولید غذا در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 از ویژگی‌های مهم و قابل توجه دیگر این برنج، پخت بسیار عالی آن می‌باشد، به نحوی که حتی پس از این که چندین ساعت از پخت آن می‌گذرد، خوردن این برنج همچنان برای شما لذت بخش بوده و طعم خوش آن مانند این است که برنج به تازگی و در همان زمان پخته شده باشد. همانطور که گفته شد میزان تقاضاها برای خرید برنج ایرانی طارم که در انواع مختلفی تولید شده و به بازار عرضه می‌شود بسیار بالا است؛

انواع برنج طارم

 از انواع مختلف آن می‌توان به طارم دیلمانی، رشتی، سنگی، هاشمی، دم سیاه، سنگ جو و... اشاره کرد. این برنج از آن قسم محصولاتی است که علاوه بر طعم بسیار عالی که دارد، فواید بسیاری را نیز به همراه داشته و مصرف آن برای سلامت افراد بسیار پرمزیت است.

برنج طارم از آن برنج‌هایی است که می‌توانید پس از پخت به خوبی قد می‌کشد و با توجه به این مورد می‌توان گفت که این برنج دقیقا باب میل ایرانیان می‌باشد. خانم‌های خوش سلیقه ایرانی که به عطر غذای خود اهمیت می‌دهند، می‌توانند با استفاده از طارم غذاهایی با عطر و طعمی خارق العاده بپزند و همه را عاشق دستپخت خود کنند. در واقع انتخاب محصولاتی خوب و عالی برای پختن غذاهای مختلف، لازمه اصلی طعم عالی این غذاها است.

فروشگاه اینترنتی خرید برنج گل­بابا انواع برنج طارم را با بهترین قیمت و بیشترین کیفیت در اختیار خریداران محترم قرار می دهد. فروشگاه برنج گل­بابا چندین سال است محصولات سالم و ارگانیک تولید می کند و در این زمینه سابقه طولانی دارد.