به گزارش پارس نیوز، 

غزنوی سخنگوی کانون انجمن های لوازم خانگی در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر اظهار داشت: طرح پیش فروش لوازم خانگی با ارائه محصولات تولید داخل همچون یخچال ، ماشین لباسشویی، ماشین ظرف شویی و تلویزیون  از فردا آغاز می شود.

وی ادامه داد:معاونت تولید وزارت صمت در حال بررسی جامع این طرح است که اگر نهایی شود دولت هم از آن پشتیبانی خواهد کرد.

غزنوی تصریح کرد: این طرح در چند مرحله انجام می شود تا بر مراحل میزان دریافت ها ، تامین ارز برای تهیه مواد اولیه خط تولید و ارائه محصول به مردم نظارت دقیقی صورت گیرد.

وی افزود: در مرحله نخست در مجموع به میزان 500 هزار دستگاه پیش فروش می شود.

غزنوی بیان کرد: در شرایط کنونی بازار لوازم خانگی ملتهب است و میزان تقاضا بیش از عرضه است و دلال ها در بازار فعالیت می کنند.

اجرای طرح پیش فروش لوازم خانگی بدون رفتارهای حمایتی دولت

بر اساس این گزارش هاشمی مدیر کل صنایع فلزی وزارت صمت در ارتباط تلفنی تصریح کرد:اجرای این طرح مشروط به اینست که رفتار حمایتی از سوی دولت انجام نگیرد و دولت در آن نقش پررنگی نخواهد داشت.

وی ادامه داد:سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از طریق این طرح پیش فروش تامین می شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: اجرای این طرح نقش مثبتی در رفع عطش بازار خواهد داشت چراکه منابع بانک ها برای تخصیص به تولید محدود است و این پیش فروش به تامین سرمایه در گردش واحد های تولیدی کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه این طرح تکمیل خواهد شد افزود: طرح مشترکی با انجمن های لوازم خانگی در وزارت صمت داریم که در دست بررسی است.


انتهای پیام/