به گزارش پارس نیوز، 

رضا اردکانیان چهارشنبه شب در مراسم بهره برداری از پروژه های برق خراسان رضوی در مشهد افزود: صنعت برق بارزترین و واضح ترین نقش را در تحقق شعار امسال و حمایت از کالای ایرانی دارد.
وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه ای بر ساخت کالای ایرانی و حمایت از آن دارند و صنعت برق در این زمینه نقش مهم و تاثیرگذار دارد.
وی گفت: طی دهه های اخیر در زمینه مدیریت مصرف برق کارهای درخور و شایسته ای انجام نشده است و در بخش مدیریت مصرف فاصله قابل ملاحظه ای تا وضعیت مطلوب داریم.
وزیر نیرو افزود: مدیریت مصرف باید از طریق همکاری و همفکری با کارشناسان و متخصصان علوم اجتماعی در کشور عملیاتی شود.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه محدودیت منابع آب موجب کاهش ظرفیت تولید برق است، نیازمند تلاش بیشتر و ارتباط تنگاتنگ با مصرف کنندگان اعم از بخش های خانگی، صنعتی و کشاورزی هستیم.
وی گفت: امیدواریم به رغم کاهش منابع آب، تابستان امسال را بدون تنش پشت سر بگذاریم.
اردکانیان افزود: رشد پنج تا هفت درصدی پیک مصرف برق در کشور قابل قبول نیست و باید از طریق شرکت های دانش بنیان، نیروهای محقق و جوان و ارتباط معنی دار و موثر با مصرف کنندگان بتوانیم صنعت برق را در این زمینه تجهیز کنیم.
وی با اشاره به چالش منابع مالی در وزارت نیرو اظهار کرد: این وزارتخانه رقم قابل ملاحظه ای به سازندگان و پیمانکاران بدهکار است که امیدواریم با استفاده از شیوه های مختلف، تسهیل و گشایشی در این زمینه صورت گیرد.
وی گفت: باید در صدد کاهش مستمر هزینه های انرژی، تنوع بخشی به منابع انرژی و توجه به انرژی های تجدید پذیر برق باشیم.
وزیر نیرو با اشاره به بهره برداری از 10 پروژه صنعت برق در خراسان رضوی گفت: صنعت برق این استان یکی از باسابقه ترین و با تجربه ترین صنعت های برق در کشور شناخته شده است.
در مراسم بهره برداری از پروژه های صنعت برق خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان استاندار این استان و مدیران شرکت های آب و برق تابعه وزارت نیرو نیز حضور داشتند.