به گزارش پارس نیوز، 

 عطااله ربانی، عصر امروز در نخستین جلسه راهبردی حمایت از کالای ایرانی کشور در البرز، گفت: ورود کالای قاچاق باعث رکود اقتصاد کشور و خسارت به بسیاری از مشاغل و تولیدکنندگان داخلی می شود لذا ضرورت دارد در مقابله با ورود کالای قاچاق، شرایط تولید با کیفیت را فراهم کنیم.

رئیس پارک علمی و فناوری استان البرز با یادآوری حضور شرکت های دانش بنیان در جلسات جداگانه، گفت: مشکلات سال گذشته شرکت های دانش بنیان دسته بندی و وظایف مسئولان مشخص شد و با توجه به شعار سال، اولویت بر حمایت از کالای ایرانی، قرار گرفت.

ربانی در ارتباط با قوانین خرید کالا، اظهار داشت : لازم است مسئولان با جدیت به این امر بپردازند که هیچ اداره و ارگانی کالای خارجی خریداری نکنند.

وی افزود: از طرفی تولید کننده باید با افزایش کیفیت کالا و با بسته بندی محصولات و خدمات پس از فروش در جذب مشتری از رقبا سبقت بگیرد.

ربانی به بازاریابی خارج از کشور اشاره و خاطرنشان کرد: ارزان بودن تولیدات داخلی در عین با کیفیت بودن کالا در رقابت با بنگاههای دیگر خارجی و جذب مشتری، موثر است.

وی با عنوان عدم اطلاع رسانی تولید کالا در کشور، یادآور شد: همه از نوع اقلام تولید و خدمات کشور اطلاع کاملی ندارند لذا باید در این امور اطلاع رسانی انجام شود بنابراین معرفی تولیدات داخل یکی از گامهای اساسی است که باید به سمت آن حرکت کرد.