داشتن یک پوست بی عیب و درخشان خواسته همه ما است. در این زمینه تولید کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی هم انواع کرم ها و لوسیون های مختلف را با توجه به حساسیت مردم به این موضوع تولید کرده اند که برخی از آنها قیمت بالایی داشته و کیفیت خوبی نیز ندارند. بنابراین برای داشتن یک پوست صاف و درخشان تنها نباید بر روی لوازم آرایشی و بهداشتی تاکید کنیم. ما در ادامه این مقاله به چند توصیه برای داشتن پوستی صاف و درخشان می پردازیم. پس با ما همراه شوید.

  1. استفاده از کرم ضد آفتاب

2

اشعه خورشید می تواند مشکلات زیادی را بر روی پوست ما ایجاد کند. ایجاد چین و چروک، پیر و افتادن پوست، ایجاد لکه ها و غیره همگی از عوارض اشعه مضر خورشید بر روی پوست است که برای جلوگیری از آن باید از یک ضد آفتاب مناسب با پوست خود استفاده کنید.  با این کار پوست شما در برابر اشعه فرابنفش خورشید محافظت می شود. استفاده از ضد آفتاب حتی در روزهای ابری و بارانی نیز توصیه می شود زیرا اشعه خورشید به صورت غیر مستقیم نیز می تواند مضر باشد. در این زمینه می توانید از سایت برند کامان برای تهیه ضد افتاب استفاده کنید.  سایت این شرکت و  نمایندگی موجود آن در کشور برای خرید حضوری مناسب بوده اما برای خرید اینترنتی هم می توانید با مشاهده لیست محصولات این برند اقدام به  خرید کنید.

  1. شستشوی صورت

شستشوی صورت در هنگام صبح و شب به شما کمک قابل توجهی در خصوص شفافیت پوست می کند زیرا باعث از بین رفتن آلودگی های روزانه از صورت شما می شود. با شستن صورت چربی هایی که در طول روز موجب جذب آلودگی به پوست می شوند از بین رفته و مواد آرایشی نیز پاک می شود. بهتر است پس از استفاده از لوازم آرایشی حتما آن را با یک پاک کننده ملایم و صابون به خوبی پاک کنید. قبل از خواب نیز برای تنفس بهتر پوست آن را با یک شوینده ملایم شستشو دهید.

  1. مصرف مواد غذایی دارای پلی فنول

3

برای داشتن یک پوست سالم و زیبا شما باید با انواع التهاب مبارزه کنید تا دچار جوش و چین و چروک نشوید. برای از بین بردن این التهاب باید مواد غذایی ضد التهابی بخورید که حاوی اسید های چرب امگا ۳ و پلی‌ فنول هستند. این ترکیبات در میوه‌ها، سبزیجات، گیاهان، مغزها و دانه‌ها موجود است. سعی کنید این خوراکی‌ها را به رژیم غذایی‌ خود اضافه کنید تا التهاب پوست شما کمتر شده یا از بین برود.

  1. مصرف ویتامین آ و ای

بسیاری از مواد غذایی که حاوی ویتامین آ و ای هستند به سلامت و درخشان شدن پوست ما کمک می کنند. یک مثال در این ارتباط هویج است. هویج یک منبع غنی از ویتامین آ است که روند پیری پوست را به صورت قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. علاوه بر این مصرف خود ویتامین ای نیز به شفافیت و شادابی و صافی پوست شما کمک زیادی می کند.

  1. مراقبت از لب ها

پوست لب ها نیز بخشی از پوست صورت ما است که توجه به آنها به سلامت پوست ما کمک می کند. برای سلامت لب ها می توانید از انواع بالم یا کرم مرطوب کننده لب ها استفاده کنید. بالم لب  قیمت متنوعی دارد و این موضوع با توجه به  انواع  جامد یا مایع و برند آن تعیین می شود. بالم لب دخترانه یا مردانه در بازار متفاوت است و برخی از آنها دارای عصاره گیاهان و میوه ها و خواص ضد آفتاب هستند.

  1. نوشیدن آب

یکی از توصیه هایی که همیشه برای داشتن پوست صاف و درخشان وجود دارد؛ نوشیدن آب به صورت مرتب در طول شبانه روز است.  75% بدن ما آب است. نوشیدن فراوان آب می تواند کمک زیادی به آب رسانی پوست بکند و در نتیجه باعث شفافیت و روشنی پوست شود. درواقع با نوشیدن آب به رطوبت رسانی بیشتر به پوست خود کمک می کنید.

  1. مصرف سبزیجات تازه

سبزیجات منبع غنی ویتامین های مختلف است. شما با خوردن سبزیجات می توانید پوستی شفاف و زیبا داشته باشید. اگر دقت کرده باشید افرادی که رژیم غذایی گیاه خواری دارند پوست صاف و روشن تری دارند.

  1. استفاده از آب ولرم

استفاده از دوش آب گرم همیشه لذت بخش است و برای ریلکس کردن به آن احتیاج داریم. اما باید توجه داشته باشید که آب داغ برای پوست ما ضرر دارد. بنابراین مدت زمان ماندن در زیر دوش اب گرم را کم کنید یا از اب ولرم استفاده کنید. درواقع استفاده از آب داغ، رطوبت پوست را از بین می‌ برد و باعث خشک شدن آن می‌ شود. با این کار به صورت روزمره پوست هر روز آسیب بیشتری می بیند. پس پوست خود را کمتر با آب داغ در تماس قرار دهید.

  1. حذف دخانیات

استفاده از دخانیات در کنار آسیبی که به ریه ها وارد می کند پوست شما را نیز خراب می کند. یکی از مشکلات مصرف دخانیات آن است که منجر به ایجاد چین و چروک بر روی پوست می شود. بنابراین برای سلامت بدن و پوست خود دور دخانیات را خط بکشید.

نویسنده: وحیده امینی