ولودیمیر زلنسکی (زادهٔ ۲۵ ژانویهٔ ۱۹۷۸) کمدین و رئیس‌جمهور کنونی اوکراین است. وی ۲۱ آوریل ۲۰۱۹ بدون پیشینهٔ کار سیاسی و با پیروزی بر رئیس‌جمهور پیشین اوکراین پترو پروشنکو با بدست آوردن ۷۰ درصد آرا به عنوان رئیس‌جمهور اوکراین انتخاب شد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین این هفته پس از آن که روسیه نیروهایش را در نزدیکی مرزهای اوکراین مستقر کرد، "روز وحدت" را ایجاد کرد و بر اساس آن، پرچم اوکراین بر سر در تمامی مدارس، بیمارستان‌ها و بسیاری از فروشگاه‌ها نصب شد.

زلنسکی

تقاضای زلنسکی از بایدن برای تقویت حفاظت شخصی‌اش

 ایلیا کیوا، نماینده اوکراینی اظهار کرد: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین از مدت‌ها پیش تماسی با واقعیت ندارد و در میان دود کوکائین به سرمی‌برد. 

این نماینده ادامه داد: امروز با دستورات و فرامین تو نه تنها سربازان می‌میرند بلکه زنان،‌ کودکان و افراد مسن هم هدف گرفته می‌شوند. آنها به مرگ حتمی محکوم شده‌اند همه تو را رها کرده‌اند و مذاکره‌ای با شیوه‌ای که همه شرکای غربی آن را رد کردند،‌ مدیریت کردی. ناتو تو را مطلع کرد که هرگز بعد از این با تو همکاری نخواهد کرد و تو را به عنوان مذاکره کننده و رهبر کشور نمی‌بیند.

این نماینده، زلنسکی را به توقف درگیری مسلحانه فراخواند و گفت: زیرا همچنان می‌توانی آن را انجام دهی ... فردا مساله به هر نحوی تمام خواهد شد، در این موقع تو را تکه تکه خواهند کرد نه به خاطر اینکه خیانت کردی به خاطر اینکه کشورت را غرق خون کردی.

زلنسکی: روسیه دچار پارانوئید شده است