گریم و میکاپ از پایه ای ترین دوره هایی است که در آموزشگاه های آرایشگری آموزش داده می شود. این رشته آرایشگری همیشه طرفدارهای خود را دارد. زیرا هنرجویان با یادگیری و کسب تخصص در آن می توانند مشتری های زیادی داشته باشند و به درآمدهای بالا دست پیدا کنند. یک دوره آموزش میکاپ در یک آموزشگاه خوب و حرفه ای تمام سرفصل های آموزشی لازم و ضروری را به هنرجویان ارائه می دهد و آن ها را برای آزمون فنی و حرفه ای و همچنین برای ورود به بازار کار آماده می کند. اگر قصد دارید در کلاس های آموزش گریم و میکاپ شرکت کنید، باید بدانید که قرار است در این دوره ها چه چیزهایی یاد بگیرید. ما در این مقاله سرفصل های مهم آموزش میکاپ که در آموزشگاه های آرایشگری معتبر تدریس می شود را برای شما توضیح می دهیم. 

سرفصل های مهم در دوره های آموزش میکاپ و گریم

یکی از پرکاربردترین خدمات آرایشگری در یک سالن زیبایی خدمات آرایش صورت است. این هنر به تخصص و مهارت بالایی نیاز دارد. از همین رو دوره های آن بسیار حساس هستند و به زیرمجموعه های متفاوتی مانند آموزش میکاپ عروس، گریم، و خودآرایی تقسیم می شوند. اما اگر می خواهید در این رشته به خوبی ظاهر شوید و به موفقیت دست پیدا کنید، لازم است از به‌روزترین سرفصل های مهم آن آگاه باشید و آموزشگاهی را انتخاب کنید که این سرفصل ها را به خوبی و با کیفیت بالا ارائه دهند. برخی از مهم ترین سرفصل های دوره آموزش میکاپ شامل موارد زیر است:  

۱. اصول آماده سازی پوست

این مورد اغلب در ترم های اول آموزش داده می شود و هدف آن است که هنرجو با توجه به نوع پوست بتواند بهترین زیرسازی را انجام دهد. از همین رو آشنایی با انواع پوست، لوازم آرایشی و ویژگی های هر پوست می تواند به آن ها کمک کند. در این دوره به هنرجویان آموزش داده می شود که فرم های صورت به چه شکل هایی هستند، برای هر نوع صورت چه آرایشی مهم است و به صورت کلی چگونه فعالیت میکاپ خود را آغاز کنند. 

۲. آشنایی با تناژهای رنگی و انواع پوست

در این بخش شما به عنوان آرایشگر انواع رنگ و جنس پوست را می شناسید و یاد خواهید گرفت که کدام سایه و چه آرایشی می تواند با پوست مشتری شما بیشترین همخوانی و سازگاری را داشته باشد. استفاده از لوازم آرایشی مناسب و معرفی رنگ ها و سایه های مختلف تنها بخشی از مواردی است که در این قسمت به آن پرداخته می شود. 

z2

۳. متعادل سازی اجزای چهره

بخش دیگر از دوره آموزش میکاپ به نحوه متعادل سازی صورت باز می گردد. اینکه شما فرم های مختلف صورت را به درستی تشخیص دهید و بتوانید از کانتورینگ و سایه های مختلف برای متعادل کردن صورت مشتری استفاده کنید، مهارتی است که در این قسمت به خوبی آموزش خواهید دید. تکنیک های هایلایت، استروبینگ، کانتورینگ و استفاده از تکنیک های کاربردی برای از بین بردن ایرادات چهره و صورت، از مباحث مهم و کاربردی در این قسمت است. 

۴. آرایش چشم و صورت

در این قسمت هنرجو به خوبی می آموزد که چگونه می تواند از مژه های مصنوعی برای مشتری خود استفاده کند، روش خط چشم کشیدن، آرایش لب، حجم دادن به آن؛ نحوه زدن رژ گونه و مواردی از این قبیل آموزش داده می شود. باید در نظر داشت که چشم و ابرو از اجزای مهم در زیبایی افراد هستند. به همین دلیل فرم دادن به آن ها در این قسمت بسیار حائز اهمیت است. 

۵. ژورنال خوانی

قطعا شما به عنوان آرایشگر با مشتریانی روبرو خواهید شد که مایل هستند همانند تصویر و عکس خاصی میکاپ کنند. برای این مشتری ها، شما باید توانایی پیاده سازی عکس های ژورنالی را داشته باشید. شناخت انواع آرایش ها، ویژگی های آنان، بررسی رنگ ها، و نوع فرم آرایش برخی از مواردی است که در این بخش آموزش داده می شود. معمولا این مهارت در دوره های حرفه ای تر ارائه می شود زیرا نیاز به تخصص اولیه آرایشگری و میکاپ دارد. 

۶. آموزش گریم

یکی از مهمترین مواردی که در دوره های آموزش میکاپ مورد توجه قرار می گیرد و اغلب در ترم های نهایی نیز به آن پرداخته می شود، بحث گریم کردن است. در این دوره به فرد آموزش داده می شود که چگونه چهره را متعادل و البته متقارن سازد. بخش گریم در واقع به تمام تکنیک های آرایشگری و میکاپ نیاز دارد. در دوره گریم به هنرجویان آموزش داده می شود که چگونه می توان آرایشی طبیعی انجام داد که حالت طبیعی چهره حفظ شده و به صورت نقاشی تغییر نکند. 

z3

آشنایی با آموزشگاه دترلند

در حال حاضر تعداد زیادی آموزشگاه آرایشگری در ایران فعالیت می کنند. یک آموزشگاه خوب موظف است دوره های پرمخاطب همچون آموزش شینیون، آموزش اصلاح صورت و مواردی از این قبیل را به هنرجویان ارائه دهد. دترلند از جمله آموزشگاه هایی است که در این حوزه کامل بوده و انواع دوره های آرایشگری را در سطوح مختلف اعم از مقدماتی و پیشرفته ارائه می دهد. افرادی که در این دوره ها شرکت می کنند، پس از اتمام دوره می توانند به صورت مستقیم وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنند. برخی از ویژگی های منحصر به فرد دترلند عبارت است از:

  • در بحث میکاپ، نوع وسایل و مواد آرایشی مورد استفاده بسیار مهم است. از همین رو موادی که آموزشگاه دترلند استفاده می کند، همگی با کیفیت و به‌وز هستند تا هنرجو بتواند کیفیت یک آرایش حرفه ای را از نزدیک لمس کند.
  • در آموزشگاه دترلند پس از هر دوره، مدارک معتبری ارائه می شود که فرد بر اساس آن می تواند وارد بازار کار شده و اقدام به کسب درآمد کند.
  • در دترلند، هنرجویان می توانند انتخاب کنند که دوره ها به صورت گروهی، نیمه خصوصی و یا خصوصی برگزار شود.
  • دوره های آموزشی در این آموزشگاه به صورت عملی است و هنرجویان می توانند با مدل های طبیعی و مصنوعی تمرین کنند و اشکالات خود را برطرف کنند.
  • دترلند با اساتید حرفه ای و باتجربه همکاری می کند تا بهترین و حرفه ای ترین آموزش ها را به هنرجویان خود ارائه دهد.

 شما عزیزان می توانید در هر ساعت از شبانه روز نسبت به تکمیل فرم ثبت نام آنلاین در سایت دترلند به آدرس Deterland.com    اقدام نمایید و یا در ساعات کاری آموزشگاه با شماره تلفن  ۰۲۱۲۲۹۰۳۵۷۲ برای مشاوره و ثبت نام تماس بگیرید.