به جرات می توان گفت که کابینت ها از مهمترین قسمت های هر خانه ای به شمار می روند. در نتیجه دکوراسیون  داخلی آشپزخانه ها در زیبایی فضای داخلی شما بسیار تاثیر گذار هستند. حال باید گفت که انتخاب کابینت مناسب که قسمت وسیعی از آشپزخانه را تشکیل می دهند بسیار ضروری است.  حتی چگونگی قرار گرفتن وسایل مختلف در آشپزخانه می تواند در طراحی فضای داخلی آن تاثیرگذار باشد.

نحوه طراحی کابینت آشپزخانه

نوع کابینت آشپزخانه با توجه به جنس آن می تواند متفاوت باشد. انواع مختلف کابینت آشپزخانه برای سبک های متفاوت استفاده می شوند. کابینت ها قسمتی از آشپزخانه هستند که نگاه هر بیننده را در هنگام ورود به فضای آشپزخانه به خود جلب می کنند. برای انتخاب یک کابینت مناسب شما باید علاوه بر جنس آن فاکتورهایی مانند اندازه آشپزخانه، دکوراسیون آشپزخانه و هزینه کابینت را نیز در نظر بگیرید.

4

کابینت های آشپزخانه ای که از چوب ساخته شده اند نمایانگر سبک کلاسیک و قدیمی می باشند. کابینت های آشپزخانه می توانند از فلز نیز ساخته گردند. برای یک انتخاب مناسب می توانید مزایا و معایب هر دو کابینت چوبی و فلزی را در نظر بگیرید سپس تصمیم گیری کنید. کابینت ها فقط در دکوراسیون آشپزخانه تاثیر ندارند بلکه مهمترین کاربرد آن ها ذخیره و نگهداری مواد غذایی، ادویه جات و سایر وسایل آشپزخانه  به صورت اصولی و مناسب است.

کابینت آشپزخانه از نوع چوبی

چوب اولین قطعه ای ایست که در ساخت کابینت آشپزخانه از آن استفاده می شده است . کابینت های تمام چوب، کابینت هایی که روکش چوبی دارند، کابینت های پی وی سی و کابینت ممبران از چوب ساخته می شوند. اکثر چوب های مورد استفاده در کابینت ها از نوع افرا، گردو، صنوبر و درخت بلوط هستند.

کابینت آشپزخانه از نوع فلزی

امروزه کمتر کسی از کابینت های فلزی در ساخت کابینت آشپزخانه خود استفاده می کند. حتی با این که کابینت فلزی قیمت بالایی ندارد و می تواند از انواع مختلف فلز ساخته شود ولی کمتر کسی خواستار انتخاب فلز برای ساخت کابینت آشپزخانه خود است.

ویژگی های کابینت ام دی اف

  • کابینت های ام دی اف می توانند در مقابل رطوبت و گرما مقاومت خوبی از نشان دهند.
  • کابینت های ام دی اف قابلیت پیاده سازی طرح های متنوعی را دارا می باشند.
  • کابینت ام دی اف به سادگی قابل شستشو است.
  • کابینت ام دی اف قیمت بالایی ندارد.

درباره کابینت های گلاس

ورقات های گلاس از ام دی اف و روکش های پلاستیکی آن از نوع پلکسی گلس ساخته می شوند. ورقه گلس از یک سمت از پلکسی گلاس و از قسمت دیگر از مواد ارزان تری پوشیده شده است. پلکسی گلاس خاصیتی براق و جذاب دارد که باعث براق شدن کابینت های گلاس می گردد. از صفحات پلکسی گلاس به دلیل خاصیت براق اشان در ساخت سایر وسایل چوبی مانند تخت و کمد استفاده می شود. از دیگر ویژگی های پلکسی گلاس خاصیت ضد آب بودن آن است. ولی باید  توجه داشت که هرچه جنس روکشی که بر روی طرف دیگر هایگلاس قرار می گیرد بهتر باشد مقاومت آن دربرابر آب نیز بیش تر می گردد. صفحات های گلاس دارای تنوع طرحی و رنگی بسیاری هستند. در نتیجه از ورقات های گلاس به دلیل تنوع بالایی دارند که می توان در ساخت کابینت ها و فضای داخلی ساختمان استفاده کرد و دارای قیمت بسیار مناسبی نیز می باشند.

۵

ویژگی های ورقات های گلاس

های گلاس دارای مزایای زیادی است که در ادامه به توضیح هر یک از آن ها خواهیم پراخت.

براق بودن

 براق بودن صفحات های گلاس تنها یکی از ویژگی های آن می باشد. لازم به ذکر است که ورقات های گلاس با این که سطح براقی دارند اما همین براق بودن آن می تواند موجب کثیف شدن آن گردد. براق بودن کابینت توجه افراد را به خود جلب کرده و باعث زیبایی بیش تر فضای داخلی آشپزخانه خواهد شد.

میزان ماندگاری دربرابر رطوبت

همان طور که قبلا هم ذکر شد کابینت های گلاس  می تواند به خوبی دربرابر رطوبت از خود مقاومت نشان دهد و حتی جالب است که بدانید های گلاس دوام بهتری از ام دی اف دارد. دلیل این امر این است که روکش این ورقات از نوع پلی گلاس می بشد.

نمای زیبا

کابینت های گلاس می تواند در طرح های بسیار متنوعی ساخته گردد. در نتیجه هنگام خرید کابینت هیچ مشکلی در انتخاب شما وجود ندارد و به راحتی می توانید طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ماندگاری و طول عمر زیاد

کابینت ها  از هر جنس و ماده ای که ساخته شده باشند بعد از مدت زمانی بر اثر عوامل محیطی دچار فرسودگی شده و قابل استفاده نمی باشند پس انتخاب کابینتی که از مواد بادوام ساخته شده باشد بسیار مهم است. حال در زمان انتخاب کابینت های گلاس اگر این کابینت از ماده بادوامی ساخته شده باشد دیگر نگرانی از بابت تعمیر آن وجود ندارد.