شاید تا به حال بارها نام یراق آلات را شنیده باشید اما تعریف درستی از آن ندانید. ما در این مقاله تصمیم داریم در رابطه با این موضوع اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم تا با این دست از ابزار و کاربردی که دارند، آشنا شوید. بنابراین در ادامه همراه ما باشید.

یراق آلات در واقع به قطعاتی گفته می‌شود که از آن‌ها در جهت تکمیل سازی یکی از قسمت‌های خانه، محل کار و ... استفاده می‌شود. از پرکاربردترین زمینه‌هایی که شاهد استفاده یراق آلات در آن هستیم، می‌توان به محیط آشپزخانه اشاره کرد؛ چرا که این دست از آلات بیشتر در مواردی چون دسته کابینت، ریل کشو، لولاهای کابینت و ....مشاهده می‌شود.

از چه زمانی شاهد روی کار آمدن یراق آلات هستیم؟

شاید برای شما سوال پیش آید که استفاده از یراق آلات از چه زمانی رایج شده است و چه مدت است که افراد از این آلات استفاده می‌برند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت استفاده از این آلات زمانی رواج پیدا کرد که افراد به ذوب فلزات پرداختند. در واقع می‌توان گفت ک افراد فلزات موجود را با استفاده از حرارت گرما می‌دهند و زمانی که فلز ذوب شد، آن را به اشکال مختلف یراق آلات تبدیل می‌کنند.

توجه داشته باشید که این آلات، نقش مهم و بسزایی در زیبایی محیط به ویژه محیط آشپزخانه دارند؛ بنابراین شما باید به طور کامل با این دست از ابزار آشنایی داشته باشید تا امکان تهیه کردن آن‌ها در مناسب ترین حالت وجود داشته باشد. در ادامه در رابطه با این موضوع نیز اطلاعاتی در اختیارتان قرار می‌گیرد که به شما کمک می‌کند خرید راحت تری داشته باشید.

بررسی و شناخت انواع یراق آلات کابینت

بدون شک یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین بخش‌های آشپزخانه را می‌توان کابینت‌های آن در نظر گرفت. کابینت از جمله سازه‌هایی محسوب می‌شود که افراد از آن در جهت زیبایی بخشیدن به محیط آشپزخانه و یک سازه مناسب برای سازمان‌دهی کالاها استفاده می‌کنند. نکته‌ای که در رابطه با این سازه وجود دارد، این است که در ساخت و طراحی آن از ابزار آلات گوناگونی استفاده شده که این ابزار به شما کمک می‌کنند بتوانید نصب و مونتاژ کابینت‌های آشپزخانه خود را با راحتی بیشتر انجام دهید؛ البته توجه داشته باشید که این ابزار علاوه بر این موارد، می‌توانند زیبایی کابینت‌ها را نیز به همراه داشته باشد.

نکته‌ای که باید پیش از زیبایی ابزارآلات در نظر بگیرید، این است که هر کدام از یراق آلات چه کاربردی دارند؟ با توجه به این موضوع ما برخی از یراق آلات مورد استفاده برای کابینت را برای شما مورد بررسی قرار می‌دهیم تا با آن‌ها آشنا شوید و اطلاع درستی از کاربرد آن به دست آورید. از مدل‌های گوناگون یراق آلات کابینت می‌توان به مواردی چون دستگیره کابینت، لولا گازور کابینت، ریل کشوهای کابینت، پایه و جک کابینت اشاره کرد. در ادامه هر یک از این موارد را برای شما توضیح خواهیم داد تا با آن‌ها به طور کامل آشنا شوید.

دستگیره کابینت

از جمله مهمترین یراق آلاتی که برای کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان به دستگیره کابینت اشاره کرد. این وسیله به نوعی به شما اجازه می‌دهد که باز و بسته کردن در را با راحتی بیشتری انجام دهید و همچنین زیبایی بیشتری را برای آن ایجاد کنید. دستگیره کابینت در انواع و طرح‌های گوناگونی در بازار وجود دارد، برای مثال می‌توان به مدل‌های مستطیلی شکل، انحنا دار، خطی و دکمه‌ای اشاره کرد که شما می‌توانید هر یک را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید.

لولا گازور کابینت

لوله کابینت در واقع به قطعه‌ای گفته می‌شود که می‌تواند دو قطعه را با یکدیگر متصل کند و به نوعی امکان باز و بسته کردن راحت درب را می‌دهد. این قطعه در انواع گوناگونی چون لولای ساده، مخفی، زاویه دار و آرام بند تا به حال طراحی شده است و هر یک از آن‌ها ویژگی و کاربرد متفاوتی دارند که شما باید آن‌ها را متناسب با مدل کابینت خود خریداری کنید.

ریل کشو کابینت

ریل کشو که یکی از یراق آلات به حساب می‌آید، به شما اجازه می‌دهد کشو کابینت را به راحتی باز و بسته کنید. توجه داشته باشید که ریل کشو نیز مدل‌های متنوعی دارد و شما باید بر اساس استفاده‌ای که از کشو دارید، یک مدل را انتخاب کنید. از جمله انواع ریل کشو می‌توان به مواردی چون ریل ساچمه‌ای، مخفی، ساده و بدنه دار اشاره کرد.

پایه کابینت

از دیگر انواع یراق آلات کاربردی که برای کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان به پایه کابینت اشاره کرد. این قطعه باعث بالا رفتن ارتفاع کابینت می‌شود و از ساییده شدن آن به زمین جلوگیری می‌کند. این قطعه در جنس‌هایی چون پلاستیکی، فلزی و آلومینیومی قابل استفاده است که شما می‌توانید بر اساس کابینت و نوع دکوراسیون آشپزخانه خود از آن استفاده کنید.

جک کابینت

بدون شک اگر شما در محیط آشپزخانه خود کابینتی با درب‌های عمودی داشته باشید، متوجه این جک شده اید. آب‌چکان مثالی مناسب برای این دست از کابینت‌ها به حساب می‌آید که در آن از جک استفاده شده است. جک به درب کابینت کمک می‌کند تا وزن درب را تحمل کند و باعث باز نگه داشتن آن شود؛ بنابراین توجه داشته باشید که اگر درب کابینت شما وزن بالایی دارد، از جک قدرتمندی استفاده کنید.

در این مقاله متوجه شدیم که یراق آلات در واقع ابزاری هستند که در محیط‌های گوناگون به ویژه آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دست از ابزار به شما کمک می‌کنند تا امور را با راحتی بیشتر انجام دهید و بهترین استفاده را از آن‌ها ببرید.