با ورود به دنیای آهنگسازی حتما با نام وی اس تی برخورد داشته اید. شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که وی اس تی چیست . وی اس تی در واقع مخفف عبارت انگلیسی virtual studio technology است که معنای آن فناوری های استودیوی مجازی است. در این برنامه مجموعه صداهای ضبط شده در حوزه های مختلف قرار گرفته شده است که افراد با توجه به نیاز شان به این بانک اطلاعاتی مراجعه می کنند و صدای دلخواه شان را انتخاب میکند. این برنامه دسته بندی های مختلفی دارد و دارای صداهای متفاوتی است، بخشی از این صداها مربوط به صداهای افکتیو است، بخشی دیگر مربوط به ساز های آلات موسیقی هست که توسط نوازندگان در این برنامه ضبط شدند یا صداهای از پیش ضبط شده توسط این برنامه حق پخش­شان خریداری شده است.

وی اس تی قابلیت های مختلفی دارد و برای آهنگ سازان در زمینه های فیلم و آهنگسازی برای موزیک بسیار کارآمد است. در وی اس تی شما می توانید به ساز مورد نظر دسترسی پیدا کنید و با آن آهنگسازی انجام دهید. برای افرادی که به هر دلیل نمی توانند برای ضبط به استودیو مراجعه کند و صداهای سازهای مختلف را ضبط کنند، دسترسی به این برنامه یک اتفاق ویژه است. در وی اس تی توسط سینث سایزر شما می توانید فرکانس های مختلف را با هم ترکیب کنید و به سیگنال مورد علاقه تان دست پیدا کنید. وی اس تی مثل یک استودیوی سیار با کمترین هزینه به شما قابلیت آهنگسازی می دهد. همچنین در وی اس تی شما به منبع بی پایانی از افکت ها متصل می شوید که از تمام آنها میتوانید استفاده کنید. در این برنامه شما به تمام تجهیزات یک استودیو کامل دسترسی پیدا می کنید.

c2

دانلود وی اس تی از طریق سایت بیتستان:

سایت بیتستان یک سایت تمام عیار برای اهالی موسیقی است، شما می توانید برای دانلود وی اس تی از طریق این سایت اقدام کنید. در سایت بیتستان تمام احتیاجات موسیقایی شما برطرف می شود. این سایت یک راهنمای کامل برای آهنگسازی و ساز شناسی است. در شرایطی که اجاره­ی ساز ها، هزینه‌های مربوط به آهنگسازی و نوازندگی بسیار زیاد است، استفاده از برنامه ای مثل وی اس تی بهترین گزینه است. در این برنامه شما به سازهای بی نهایتی دسترسی پیدا می کنید و با سیستم خودتان می توانید فرکانس تمام سازها و آهنگ ها را ویرایش کنید. نکته قابل توجه در مورد این برنامه این است که شما به راحتی می توانید پیانو مجازی خودتان را داشته باشید و کلاویه های آن را لمس کنید و آهنگ مورد علاقه تان را خودتان بسازید.

 

این قابلیت برای آهنگسازی مثل یک گروه ارکستر مجازی است. هزینه‌های جمع آوری یک گروه ارکستر حرفه ای برای نوازندگی در آهنگ مورد علاقه شما بسیار زیاد است، اما این برنامه شرایطی را فراهم کرده است که شما بتوانید با چند کلیک، پیانو بنوازید یا هر ساز دیگری را که می‌خواهید در آهنگ خودتان وارد کنید. همچنین قابلیت بالا و پایین بردن صداها، بم و زیر کردن افکت ها و ... بر روی آهنگ های مختلف در وی اس تی باعث می شود که شما به راحتی و خیلی زود به آهنگ مورد علاقه تان دسترسی پیدا کنید. در واقع با نصب این برنامه دیگر نیاز نیست که ساعت ها را با نوازندگان مختلف بر سر پیدا کردن ریتم یا درست بودن احساس پشت نوازندگی صحبت کنید، چرا که دیگر خودتان مسئول چینش ساز ها در کنار هم هستید.

c3

مزایا و معایب استفاده از وی اس تی شامل چه مواردی است؟

با وقت گذاشتن و تمرین آهنگسازی با استودیوهای مجازی آشنا میشوید و وی اس تی در صدر این برنامه های پر فروش است. سوالی که پیش می آید، شناخت مزایا و معایب استفاده از وی اس تی است. با گذشت زمان و قرارگرفتن در عصر مدرن بسیاری از تعصبات بی جا در مورد استفاده از تکنولوژی باید کنار گذاشته شود. برای مثال با پیشرفت هنر سینما و جایگزینی دوربین دیجیتال به جای دوربین آنالوگ بسیاری از اهالی سینما که در این حرفه قدیمی بودند، اعتراض کردند و استفاده از دوربین دیجیتال را به نوعی بی‌حرمتی به سینمای قدیم می‌دانستند. اما تجربه ثابت کرد که در زمانی که تکنولوژی و پیشرفت، بر کل زندگی انسان غلبه کرده است، به اصطلاح همراه شدن با این جریان بهترین گزینه است. بنابراین همان طوری که شاهد هستید دیگر دوربین آنالوگ از دور برداشته شده است و به جای آن دوربین دیجیتال قرار گرفته شده است. این تعصبات در مورد استفاده از برنامه های مجازی مثل وی اس تی نیز وجود دارد.

c4

 بسیاری از اهالی موسیقی استفاده از برنامه های مجازی مثل وی اس تی را نوعی بی حرمتی به جریان ضبط موسیقی می دانند، برای همین از این جریان دوری می کند و هنوز به روش قدیمی آهنگسازی می پردازند. اما واقعیت این است که در این شرایط اقتصادی استفاده از برنامه های مجازی مثل وی اس تی یک حرکت درست و در جهت صرفه جویی در پول و زمان است. چنانچه علاقه به آهنگسازی برای فیلم یا موزیک دارید، با دانلود وی اس تی شما به دنیای وسیع آهنگ ها و افکت ها دسترسی پیدا می کنید و با کمی تمرین می توانید استودیوی مجازی خود را به بهترین شکل جلو ببرید. چنانچه در این زمینه با تمرین پیشرفت کنید، همین برنامه­های مجازی می تواند منبع درآمد خوبی برای شما باشد و باعث شود که سفارشات مختلفی از جانب افراد مختلف را در زمینه های متفاوت بگیرید.

 می توان یکی از معایب این دستگاه را با توجه به سخنانی که پیشتر گفته شد به نوعی احساساتی بگوییم که شاید در یک استودیوی مجازی کمتر دخیل باشند. اما این برنامه در مقابل احساساتی که از طریق دستگاه و سخت افزار و نرم افزار شاید به خوبی منتقل نشود، قابلیت‌های فراوانی دارد که می تواند باعث شود شما این احساسات و این نوع از وسواس ها را کنار بگذارید. یکی دیگر از دلایل استفاده از این برنامه سرعت بیشتر آن نسب به ضبط واقعی صدا است. این عصر در واقع عصر سرعت است و کارهایی که در راستای افزایش سرعت انجام میشوند، ارزش بیشتری دارند.