دنیای دیجیتال در عصر ارتباطات با سرعتی باورنکردنی در حال پیشرفت است و روز به روز مظاهر آن باعث شگفتی کاربران می‌شود.یکی از جدیدترین فناوری‌ها که اخیراً در روزنامه همشهری به کار گرفته شده، آیتمی با عنوان واقعیت افزوده است؛ امکانی در راستای روزنامه‌نگاری چند‌رسانه‌ای، با این تفاوت که این‌بار محتوا، برای فضای دیجیتال تهیه می‌شود و محدودیت فضایی روزنامه برای درج مطالب را از بین برده است.

این آیکون که با نمادی خاص در کنار برخی خبرها یا تصاویر روزنامه درج می‌شود، برای خوانندگان این امکان را فراهم می‌کند که ضمن بهره‌مندی از یک متن یا عکس، در مورد آن مطالبی بیشتر به صورت فیلم، عکس و صوت مشاهده کنند، ضمن اینکه شرط استفاده از این فناوری گوشی تلفن همراه هوشمند یا تبلت،‌ نصب نرم‌افزار مخصوص این فناوری بر روی گوشی یا تبلت و اتصال همزمان به اینترنت است.

بعد از فراهم کردن این شرایط و باز کردن نرم افزار در گوشی یا تبلت که شکل نهایی آن شبیه دوربین آماده عکسبرداری است، آن را بر روی نمادی که در بالا توضیح داده شد گرفته و بعد از کامل شدن دانلود، به مطالبی بیشتر در ارتباط با آن موضوع، در قالب عکس، صوت و فیلم دسترسی پیدا می‌کنید.

 

مطالب روزنامه با واقعیت افزوده به طور مداوم به‌روز رسانی می‌شود

یکی از محاسن این نرم افزار به روز رسانی مداوم مطالب مرتبط با خبرهایی است که به هر دلیل تا زمان صفحه‌بندی روزنامه تولید نشده بودند، به طور مثال در حال حاضر که تب جام جهانی داغ بوده، اکثر بازی‌ها نیمه‌شب برگزار می‌شوند و نمی‌توان نتایج یا صحنه‌های جذاب آنها را در روزنامه روز آینده درج کرد، از طریق واقعیت افزوده قابل دسترس است.

ضمن اینکه این نرم افزار باعث آشتی مخاطبان امروزی با روزنامه کاغذی است چرا که برای دسترسی به واقعیت افزوده حتماً باید نسخه کاغذی روزنامه را همراه داشته باشید.

با واقعیت افزوده موسیقی گوش کنید

اگر اهل گوش کردن به موسیقی نیز باشید با نگه داشتن گوشی یا تبلت خود بر روی متن ابیاتی که در صفحه آخر روزنامه همشهری‌، درج می‌شود، آن ابیات را با صدای یکی از خوانندگان کشورمان گوش کنید.

البته شاید تنها مشکل این نرم‌افزار پایین بودن سرعت اینترنت در مکان حضور کاربر و عدم دسترسی به اینترنت یا گوشی‌های هوشمند تلفن همراه باشد.

همانطور که در ابتدای گزارش ذکر شد سرعت پیشرفت تکنولوژی باور نکردنی است و به نظر می‌رسد برای همگام شدن با آن، چاره‌ای جز دویدن نداریم!