امروزه با پیشرفت تکنولوژی های وایرلس و استفاده روزمره افراد از گوشی های هوشمند و با استفاده از دوربین های وای فای یا دوربین های بیسیم براحتی می توانید از هر جایی که هستید یک محل دیگر را زیر نظر داشته باشید.

در اینجا به بررسی بهترین مدل های دوربین وای فای یا بیسیم در سال 2021 می پردازیم.

دوربین های مداربسته بیسیم هم در این سالها با پیشرفت تلفن های هوشمند و تجهیزات وایرلس روز به روز پیشرفته تر شده و افراد زیادی از آنها استفاده می کنند.

در حال حاضر خیلی از انواع دوربین مداربسته وای فای یا دوربین مداربسته بیسیم، حتی نیاز به نصب توسط فرد متخصص ندارند و از مزیت های آنها این است که خودتان در کمترین زمانی می توانید آنها را نصب کنید.

استفاده از دوربین های بیسیم در محیط خانگی

اولین مدل دوربین ها که به داخل خانه ها راه پیدا کردند بغیر از دوربین های مخفی وای فای، دوربین کودک یا دوربین مراقبت کودک بودند، این دوربین ها اولین بار برای اتاق نوزادان و کودکان توسط شرکت های تولید کنند لوازم نوزاد و کودکان طراحی شد در سالهای بعد با استقبال زیاد والدین و همچنین بدلیل کاربردی بودن دوربین های کودک شرکت های تولید کننده لوازم خانگی و همچنین دوربین های مداربسته نیز به فکر تولید و طراحی مدل هایی در این زمینه کردند که در این میان می توان به برندهایی مثل سریکم ، چیکو و آلکاتل اشاره کرد.

 

استفاده از دوربین های بیسیم در فضای باز

دسته دیگر دوربین بیسیم ضدآب یا دوربین های وای فای ضدآب هستند این دوربین ها که با نام بولت وایرلس هم شناخته می شوند دارای استاندارد ضدآب بوده و از آنها می توانید در هر آب و هوایی استفاده کنید.

این دسته از دوربین های بیسیم  انتقال تصویر و در بعضی از مدل ها مثل دوربین های بیسیم ضدآب سری هوم مدل SH035 حتی دارای صدای دو طرفه هم دارند یعنی می توانید با محل دوربین صحبت کنید.

o2

 

در دوربین های بیسیم ضدآب دید در شب دوربین خیلی اهمیت دارد و جدیدترین تکنولوژی ای که برای دید در شب در دوربین های بیسیم استفاده شده است دید در شب رنگی نام دارد که بعضی از انواع دوربین بیسیم ضدآب مثل دوربین سری هوم هم دارای دید در شب مادون قرمز بوده و هم دارای دید در شب رنگی هستند.

برند های برتر دوربین های بیسیم

انواع مختلفی از دوربین بیسیم در بازار وجو دارد که اکثرا بدون برند و یا اصطلاحا نو نیم هستند از مزایای این قبیل مدل ها می توان به قیمت پایین آنها اشاره کرد که همانطور که مشخص است کیفیت بالایی ندارند. در این قبیل دوربین ها شرکت سازنده دوربین مشخص نیست و تولید کنندگان مختلف در دوربینها خود از نرم افزار های اشتراکی برای انتقال تصویر و کارکرد نظیر yoosee  یاv380  استفاده می کنند.

این دو نرم افزار از جمله مشهورترین نرم افزار های دوربین های بدون برند هستند که در امنیت این نرم افزار ها شک و شبه های فراوانی هست.

در این میان عده ای از افراد سودجود اقدام به چاپ برندهای فیک با دستگاه های چاپ بر روی دوربین های بدون برند کرده و به عنوان دوربین برند با قیمت بالاتری به فروش می رسانند از نشانه هایی که یک دوربین دارای برند فیک است نرم افزار دوربین می باشد، هیچ برند معتبر و واقعی دوربین از نرم افزاری با نام v380  و یا yoosee  استفاده نمی کند بلکه مانند برندهایی مثل سامسونگ ، سریکم و یا شیائومی هر کدام نرم افزار تجهیزات خود را دارند.

داشتن نرم افزار اختصاصی و خرید دوربین های برند علاوه بر اینکه در کیفیت ساخت سخت افزار بسیار با کیفیت تر هستند از لحاظ نرم افزاری هم سرعت انتقال تصویر دوربینها بالاتر بوده و از لحاظ امنیتی قابل قبول هستند ضمن اینکه شرکتهای تولید کننده همواره سعی می کنند که سرعت انتقال تصویر و پشتیبانی نرم افزار را برای رضایت مشتریان در بهترین حالت ممکن قرار دهند.

اما در دوربین های بدون برند شرکت های تولید کننده که محصولاتی با رده کیفیت c  به پایین تولید می کنند برای اینکه ضمانتی بابت کیفیت محصولات خود ندهند بصورت بدون برند روانه بازار کرده و برای انتقال تصویر و نرم افزار هم با شرکت های نرم افزاری مثل v380 قرار داد می بندند تا محصولشان از نرم افزار و سرور v380  استفاده کند و در واقع امور نرم افزاری را به شرکت دیگری واگذار می کنند.

در این میان امکان اینکه مشکلاتی برای این شرکت های نرم افزاری مثل v380 رخ بدهد چه اینکه قطع و وصل دائمی در دوربین ها داشته باشید و یا اینکه مانند چند نرم افزار دیگر که در سال های اخیر قطع شدند مانند HDminicam  این نرم افزار ها هم بصورت کامل قطع شوند وجود دارند در این صورت هیچ کس به تولید کننده دوربین هم دسترسی نخواهد داشت.

پکیج های دوربین مداربسته وایرلس

دوربین های وایرلس یا بیسیم عمدتا به دو مدل وجود دارند بعضی از انواع دوربین های بیسیم بصورت مستقل بوده و بر روی خود رم می خورند و هر دوربین بصورت جداگانه کار می کند و به مودم متصل می شود و نوع دوم پکیج های وایرلس هستند در پکیج های وایرلس یا پکیج های دوربین مداربسته بیسیم مثل پکیج وایرلس سری هوم مدل NVS002 چهار دوربین مداربسته بصورت وایرلس به یک دستگاه NVR متصل شده و تصاویر را بر روی هارد داخل دستگاه NVR ضبط می کنند.

o3

از مزیت های پکیج های دوربین مداربسته وایرلس می توان به ذخیره سازی در فضایی خارج از دوربین و همچنین افزایش مقدار ذخیره سازی بدلیل استفاده از هارد بجای مموری کارت عنوان کرد و همچنین از معایب این سیستم این است که این مدل دوربین ها بصورت چهار دوربین یا هشت دوربین در یک پکیج هستند و انتخاب تعداد کمتر ندارید.

همچنین بدلیل استفاده از دستگاه و چهار دوربین همزمان در کمترین حالت در صورتی که به کمتر از این تعداد دوربین نیاز داشته باشید خیلی مقرون به صرفه نیستند پس در صورتیکه فقط قصد دارید از یک دوربین استفاده کنید از دوربین های وایرلس رم خور معمولی استفاده کنید.

تامین برق دوربین های بیسیم

دوربین های مداربسته بیسیم یا دوربین های مداربسته وایرلس مانند دوربین های سری هوم برای نصب تنها به برق نیاز دارند و انتقال تصویر در این دوربین های از طریق کابل انجام نمی شود و از طریق شبکه وای فای انجام می شود که هم امکان اتصال مستقیم به مودم را داشته و هم امکان اتصال مستقیم به وای فای دوربین را دارند.

چالشی که برای تمام دوربین های مداربسته وجود دارد قطعی برق است، بدلیل اینکه برق دوربین های مداربسته چه مدل های قدیمی سیمی و چه مد های جدید وایرلس با استفاده از برق شهری تامین می گردد در صورتیکه قطعی برق داشته باشید و یا بصورت عمدی قطعی برق اتفاق بیفتد دوربین ها از کار افتاده و قادر به ضبط تصاویر و رویداد های اتفاق افتاده نخواهند بود.

راه کاری که برای زمان قطعی برق برای دوربین های مداربسته بیسیم و سایر دوربین های مداربسته و همچنین سایر لوازم الکتریکی وجود دارد استفاده از دستگاه یو پی اس است.

یو پی اس چیست ؟

یو پی اس یا دستگاه برق اضطراری وسیله ای الکتریکی است که در زمانی که برق شبکه قطع می شود با استفاده از باتری می تواند برق 220 ولت را برای مصرف کننده های خود تامین کند.

انواع مختلف یو پی اس دارای کاربری های گوناگون و قیمت های مختلف هستند و انتخاب و طراحی آن یک مقوله تخصصی بوده که شرکت هایی مثل یو پی اس کاران مشاوره های تخصصی و رایگان در زمینه خرید یو پی اس انجام می دهند، در بیشتر مواقع برای تخمین دقیق میزان بار مصرفی و همچنین محاصبه آمپر باتری و تعداد باتری مورد نیاز دستگاه تان نیاز به اعزام کارشناس به محل است.

برای دوربین های مداربسته و وای فای معمولا هم می توان از یو پی اس های 12 ولت و هم 220 ولت استفاده کرد در این میان یو پی اس های 12 ولت ارزانتر بوده و محافظت خیلی کمتری ارائه می کنند، در واقع اکثر یو پی اس های 12 ولت تنها یک تغذیه 12 ولت و یک باتری هستند که در زمانی که برق 220 ولت در مدار وجود دارد منبع تغذیه برق 220 را به 12 ولت تبدیل کرده و برای دوربین ها و شارژ باتری می فرستد و در زمانی که برق قطع می شود برق مدار از طریق باتری 12 ولت تامین می گردد تا زمانی که ولتاژ باتری افت کرده و اصطلاحا باتری تمام شود.

یو پی اس های 220 ولت حتی در نوع آفلاین دارای حفاظت خیلی بالاتری در برابر افزایش و کاهش ولتاژ بوده و نسبت به سیستم ساده یو پی اس های 12 ولت ( که در واقع تنها منبع تغذیه 12 ولت هستند ) ایجاد می کنند ضمن اینکه چون خروجی آنها برق 220 است می توانید برای دستگاه های دیگر هم استفاده کنید